וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס ובנק דיסקונט מימנו את מימוש האופציות של קבוצת בורוביץ' באל על

ניצן כהן

23.12.2004 / 16:30

קבוצת בורוביץ' קיבלה היום את השליטה בחברת התעופה הלאומית של ישראל, אל על, לאחר שמימשה אופציות ל-18% ממניות החברה בתמורה ל-21.7 מיליון דולר



חברת הביטוח הפניקס ובנק דיסקונט מימנו את מימוש האופציות של קבוצת בורוביץ' באל על , האופציות שמימשה הקבוצה הקנו לה 18% ממניות חברת התעופה אל על ובכך הפכה הקבוצה לבעלת השליטה בחברה עם החזקה של 40%.



מימוש האופציות היה כרוך בתשלום של 21.7 מיליון דולר שמומנו, כאמור, על ידי בנק דיסקונט וחברת הפניקס.



הפניקס החלה לאחרונה לשנות אסטרטגיה בפעילותה כשהחלה להשתתף במימון של עסקות. החברה עברה לאחרונה טלטלה כשאת תפקיד המנכ"ל עזב כוכי בן גרא. בשוק ההון מעריכים כי פרישת בן גרא נבעה בעיקר מחילוקי דעות עם היו"ר, אריה עובדיה, שדוחף להשתתף במימון עסקות. בן גרא, איש ביטוח, דחף, על פי ההערכות, להתמקד בעסקי הליבה של החברה - עסקי הביטוח, אולם בשל השינויים בשוק הביטוח החליטה בסופו של דבר הנהלת החברה להרחיב את הפעילות גם למימון עסקות.



בתחילת החודש מימנה הפניקס הלוואה בהיקף של 100 מיליון שקל לחברת ההשקעות בנדל"ן, ארזים. הפניקס נתנה את ההלוואה למשך 15 שנה ובריבית של 5.25%. עסקת המימון של ארזים תניב לפניקס תשואה גבוה מהריבית על ההלוואה וזאת משום שהחברה קיבלה כחלק מתנאי המימון 865 אלף אופציות לא סחירות "בתוך הכסף".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully