וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה הראשון לציון?

רמי היפש

24.12.2004 / 9:31

מכבי והפועל ראשל"צ יעלו היום (16:00, 5) לסופר קלאסיקו של הכדוריד הישראלי, וכולם מבטיחים מלחמה

ליגת הכדוריד בישראל מורכבת מ-12 קבוצות, אבל בצמרת יש ארבע קבוצות שכבר ברחו לשאר: הפועל ראשון לציון, אס"א תל אביב, מכבי ראשון לציון ו-א.כ. נס ציונה. היום, במחזור ה-11 שנועל את הסיבוב הראשון, ייפגשו הארבע לעימותים ישירים. אס"א תארח את נס ציונה, אבל העיניים מופנות לראשון לציון, לאולם בנאות אשלים (16:00) ביתה של הפועל ראשון לציון.

יחסי הכוחות בשנים האחרונות היו ברורים. מאז שהפועל זכתה באליפות הראשונה שלה ב-1988, היא שמטה את התואר רק שלוש פעמים, ב-1989 וב-1992 למכבי ראשון לציון וב-2002 לאס"א תל אביב. במחצית השנייה של שנות ה-90', מכבי הפסיקה להיות גורם בצמרת והיו"ר שלה, יוסי גבע, ניהל מלחמת קיום מול השאיפות של העיריה להקים קבוצה אחת שתוכל להתמודד באירופה. גבע התבסס על שחקנים שגידל במחלקת הנוער, בהפועל השקיעו בשחקנים שלהם, שהיו בשלים יותר ולקחו אליפויות.

בשנתיים האחרונות התארים התחלקו בראשון לציון. הפועל זכתה באליפויות, מכבי בגביע המדינה. העונה הצהירו במכבי שהם מעוניינים לשדרג את עצמם. הקבוצה התחזקה בשוער רומני ובדב ישועה. גלעד מאור, ששיחק בקבוצה, אימן בנוער ועבר לנס ציונה, חזר כמאמן ראשי.

בהפועל הרגישו את הלחץ, אבל כמעט שלא התחזקו הקיץ. הפועל מתבססת על קבוצה צעירה, שהבולט בין שחקניה הוא אבישי סמולר בן ה-19, מי שנחשב לכוכב הבא של הנבחרת. את הצעירים מנהיגים השוער וובה זייקמן, שמשמש גם כמאמן הקבוצה וכמעט שלא יקבל היום מנוחה; אגידיוס גדווילאס הליטאי, שכבר שנים משחק בקבוצה כשחקן הגנה מרכזי; ועידן מיימון, כוכב הכדוריד הגדול ביותר שצמח בשנות ה-90' בישראל והספיק גם לשחק שנתיים בגרמניה. בתום השנה השנייה איבדה הפועל את התואר לאס"א. מיימון, שראה את המשחק ביציע, הרגיש שהוא חייב להחזיר את האליפות ושב לישראל.

השנה מיימון נמצא בעמדת החונך. מצב שהפך קריטי יותר אחרי שהראל מוריץ, הוותיק השני, נפצע ואולי סיים את העונה. מיימון נעדר שבוע בגלל שבר באצבע, הוא גם פצוע במפשעה, אבל זה לא ימנע ממנו לשחק בדרבי. על משחק כזה מיימון אף פעם לא יוותר.

מיימון לא יוותר, גם כי מהעבר השני ניצב דב ישועה. השניים הם שוטרים (זורקים מרחוק) מצוינים, אימת ההגנות. ישועה פרץ בקרית שרת חולון, עבר לאס"א, לקח עמה אליפות והסתכסך כעבור שנה עם הקבוצה. הוא הושעה, חזר ולא הצליח למנוע אליפות נוספת של הפועל ראשון לציון. עכשיו הוא במכבי, שהביאה אותו גם כדי לבטל את היתרון של מיימון. היום השניים יפגשו לעימות סטטיסטי ואישי בין שתי הקבוצות. "היריבות שלנו בטלה בשישים לעומת המשחק הזה", אמר ישועה, "הוא הרבה יותר חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully