וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בעבודה: פינס והרצוג בראש רשימת שרי העבודה - בן אליעזר אחריהם

מזל מועלם

23.12.2004 / 22:51

אחריהם ברשימה איציק, שמחון, וילנאי ורמון; מחוץ לרשימה: סנה, שוחט, מצנע, תמיר ויתום; פינס צפוי לדרוש את תיק הפנים; וילנאי ורמון יהיו כנראה שרים בלי תיק



הפתעה במרכז מפלגת העבודה: חברי הכנסת אופיר פינס ויצחק הרצוג עומדים בסדר הזה בראש רשימת שרי העבודה שנבחרו היום בהצבעה שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב. אחריהם ברשימה בנימין בן אליעזר, דליה איציק, שלום שמחון, מתן וילנאי וחיים רמון. קולות ספורים מפרידים בין ארבעת האחרונים ברשימה. חברי הכנסת שלא נבחרו: אברהם שוחט, אפרים סנה, עמרם מצנע, יולי תמיר ודני יתום.



הזוכה במרב הקולות יבחר ראשון את התיק שהוא מעוניין בו, וכן הלאה והלאה. התפקידים המוצעים: משרדי הפנים, התשתיות, השיכון, התקשורת, איכות הסביבה, ושני תפקידים של שרים בלי תיק. ח"כ פינס צפוי לדרוש תיק בכיר, כנראה את תיק הפנים. חברי הכנסת וילנאי ורמון יהיו כנראה שרים בלי תיק. כ-90% מ-2,000 חברי מרכז השתתפו בהצבעה.



ח"כ אורית נוקד ואלי בן מנחם זכו במקום הראשון והשני בהתמודדות על כהונת סגני שרים. ראלב מג'אדלה וקולט אביטל שהתמודדו אף הם לא יכהנו כסגני שרים. יו"ר המפלגה, שמעון פרס, היה פטור מההתמודדות, אך ממתין עדיין ששאלת תפקידו כמ"מ ראש הממשלה תבוא על פתרונה.



מועמדי העבודה לתיקים בממשלה ניהלו אמש שיחות טלפון עם מאות חברי מרכז, עד שעות הלילה המאוחרות. זה קרב קשה לכולם, גם לנחשבים חזקים במרכז, כי שיטת הבחירה - "מצעד הפזמונים" - מצמצמת את היכולת לבצע דילים. כל מתמודד נאבק על כל קול.



ההצבעה התאפשרה, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל הבוקר את צו המניעה הזמני נגד כינוס המרכז. זאת, מכיוון שהעותר נגד הכינוס, חבר הלשכה דני כהן, חזר בו מעתירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully