וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות בשיא של שנתיים וחצי; לונדון עלתה ב-0.2% לרמתה הגבוהה ביותר מזה חודש

TheMarker

24.12.2004 / 16:29

חברות עם הכנסות נכבדות בשוק האמריקאי רשמו ירידות בעקבות שיא חדש ליורו מול הדולר; המסחר התאפיין במחזורים נמוכים עקב חג המולד; קבוצת ההנדסה ג'רוויס קפצה ב-21% לאחר שמכרה החזקותיה ברכבת התחתית של לונדון



בורסות אירופה נסגרו בשיא של שנתיים וחצי אם כי במחזורים נמוכים ביום מסחר מקוצר לקראת חג המולד. ירידות נרשמו בקרב חברות עם הכנסות ניכרות בשוק האמריקאי - היעד של כחמישית מהיצוא של אירופה - לאחר שהיורו רשם היום שיא חדש מול הדולר. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.2% לרמתה הגבוהה ביותר מזה חודש, והשלימה עלייה שבועית של 2%; בורסת פאריס עלתה ב-0.1%; בורסת אמסטרדם ירדה ב-0.1%. מדד יורו פירסט של מניות הבלו צ'יפ האירופיות רשם עלייה קלה של 0.1% לרמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2002. לרגל חג המולד החל מחר לא התקיים היום מסחר בבורסות בגרמניה, איטליה, ספרד ושווייץ.



חברות אירופיות עם הכנסות נכבדות בשוק האמריקאי רשמו ירידות לאחר שהיורו רשם היום שיא חדש מול הדולר - 1.3546 דולר ליורו - על רקע הערכות כי הממשל האמריקאי לא יפעל לבלימת פיחות המטבע האמריקאי בשנה הקרובה. מתחילת השנה התחזק היורו מול הדולר ב-6.8%, והוא נמצא בדרכו לרשום עלייה שנתית שלישית ברציפות מול הדולר.



חברת הביטוח ההולנדית אגון (סימול AEGN.AS), שמחצית מהכנסותיה בשנה שעברה היו בארה"ב, ירדה ב-0.9%. יצרנית חלקי הרכב הצרפתית Valeo (סימול VLOF.PA) ירדה ב-0.8%.



מניות התעשיות הבטחוניות הבריטיות נסחרו במגמה שלילית על רקע דיווח של "פייננשל טיימס" לפיו הפנטגון מגביר את הלחץ על ממשלות אירופה שלא להסיר את האמברגו על מכירת נשק לסין. BAE סיסטמס (סימול BA.L), יצרנית הנשק הגדולה באירופה, ירדה ב-0.3%; רולס רויס (סימול RR.L) ירדה ב-1.6%.



מניות הנפט רשמו עליות: BP עלתה ב-0.6%; טוטאל עלתה ב-0.3%.



מניית ג'רוויס (סימול JRVS.L) קפצה ביותר מ-21% לאחר שקבוצת ההנדסה הבריטית מכרה את החזקותיה (33%) בקונסורציום שמפעיל את הרכבת התחתית של לונדון תמורת 146 מיליון ליש"ט (281 מיליון דולר).



קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, ימכור את החזקותיו בקרן ההון האמריקאית ורבורג פינקוס - 19.9% המניות - בחזרה לחברה; שווי העסקה לא נמסר. קרדי סוויס רכש את המניות בשנת 1999. לא מתקיים היום מסחר במניית קרדי סוויס (סימול CSGN.VX).



היום לא יהיה מסחר בוול סטריט לרגל חג המולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully