וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יאושרו הקלות לקראת הבחירות ברשות

26.12.2004 / 0:02

צה"ל ייצא מהערים הפלסטיניות באופן הדרגתי. המשתתפים בבחירות יזכו לחופש תנועה, וכך גם המשקיפים הבינ"ל. השוטרים הפלסטינים יוכלו לשאת נשק בשטחי "איי" ו"בי"

הממשלה תתבקש היום לאשר את ההבנות שהושגו בין צה"ל לפלסטינים, בנוגע ליציאה ההדרגתית של צה"ל מן הערים לקראת הבחירות ברשות הפלסטינית, והפעלת חדרי מבצעים משותפים במחסום ארז ובבית אל. בקול ישראל דווח כי כמו כן יתבקשו השרים לאשר את מפקד הפלסטינים במזרח ירושלים, ואת הרחבת שעות הפעילות של מעבר גשר אלנבי.

ביום הבחירות יהיו המעברים במרחב התפר פתוחים במשך כל שעות היום. הממשלה מתכוונת גם לאשר חופש תנועה במחסומים למעורבים בבחירות, מועמדים ופעילים. יותר ממאה משקיפים בינלאומיים כבר הגיעו, וצפויים עוד חמש מאות. למשקיפים יינתן חופש תנועה כמעט מלא, והם יענדו תגי זיהוי מוסכמים על ישראל ועל הפלסטינים.

השוטרים הפלסטינים יורשו לשאת רובים בשטחי "איי" ואקדחים בשטחי "בי". בשטחי "סי" לא יורשו השוטרים הפלסטינים לשאת נשק. הקלפיות, שיועברו מהגדה ומעזה ייבדקו לפני הבחירות ואחריהן.

כל הפרטים הללו סוכמו בפגישה רבת משתתפים שנערכה השבוע. בין היתר השתתפו בה ראש אגף המבצעים במטכ"ל, האלוף ישראל זיו, ראשי מערכות הביטחון של הפלסטינים, מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יוסוף משלב ומפקד משטרת ירושלים, ניצב אילן פרנקו. שר הביטחון מופז אישר את הסיכומים.

מועמד החזית הדמוקרטית הורשה לנאום בירושלים

מועמד החזית הדמוקרטית לתפקיד יו"ר הרשות, תיסיר חאלד, הגיע אתמול לכנס בחירות בתיאטרון חכוואתי, סמוך ל"אוריינט האוס" במזרח ירושלים. ב"הארץ" דווח, כי חאלד קיים את עצרת הבחירות באישור ישראל, ככל הנראה כחלק מהסכמה בין ישראל והרשות לאפשר תעמולת מועמדים במזרח ירושלים. כוחות משטרה נערכו מחוץ למבנה בו נאם חאלד, ובניגוד לשבועות האחרונים נמנעה מלעצור אותו או להפריע לפעילות הבחירות שלו.

בנאום בחירות ראשון מאז נבחר לייצג את הפתח בבחירות לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית, שייערכו ב-9 בינואר, דרש אבו מאזן מישראל לסגת מכל השטחים: "הנסיגה מעזה צריכה להיות צעד ראשון לנסיגה כוללת לגבולות 67' ופירוש הדבר הוא שלא נוותר על ירושלים... הפלסטינים רוצים שלום, יציבות וביטחון לעמם, אבל הם יודעים שישראל מחפשת תמיד תירוצים לשלול מהם את הביטחון". אבו מאזן קרא לישראל לשחרר את כל האסירים הפלסטינים, כולל מרוואן ברגותי, והבטיח לתומכיו להילחם למען פיתרון בעית הפליטים ונגד המשך הקמת גדר ההפרדה על ידי ישראל. "אנו בוחרים בנתיב השלום", הוסיף אבו מאזן, "אם לא יהיה שלום כאן, לא יהיה שלום במזרח התיכון ובשאר העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully