וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבים לומדים את פיני

יואב גורן

26.12.2004 / 8:46

יואב גורן בעקבות המחזור האחרון ביורוליג


1. בעקבות ההפסד לז'לגיריס, שני מאמני כדורסל אומרים "עזוב, פיני רוצה מתח", בתיאום גרסאות מפתיע, כתוצאה מהניצחון האולי משכנע מדי על ברצלונה. מתח זה רייטינג ואם מכבי תביס כל קבוצה שמגיעה ליד אליהו, ב-10 בערב אנשים ינטשו את ערוץ 1.

אולם זו נסיבה מקלה. יותר מדי גורמים משותפים לשני ההפסדים של מכבי, בלובליאנה ולז'לגיריס, כדי להבין שלא רק פיני קובע. לובליאנה זרקה 14 פעם מה-3 (וקלעה 7), ז'לגיריס זרקה 15 (וקלעה 8). בשני המקרים, זה מתחת לממוצע הזריקות שלהן, ושתיהן קלעו ב-50% ומעלה. המאמנים האירופים הפנימו את היציאה הפנטסטית של מכבי למתפרצת, ועושים הכל לעכב אותה. זריקות מעטות וטובות מהשלוש הן דבר ראשון. הדבר השני הוא הליכה לקו (אחרי עונשין קשה לרוץ והיריב מוכן בהגנה). ז'לגיריס הלכה לשם 38 פעמים, וסחטה 30 עבירות (לעומת 24 שהיא סוחטת בממוצע). לובליאנה הלכה 28 פעמים לקו וסחטה 28 עבירות (לעומת 21 בממוצע). הגורם השלישי הוא משחק הפורוורדים. שתי הקבוצות נטרלו את הגבוהים המעולים של מכבי - אם כי הן לא נאלצו להתמודד עם וויצ'יץ' - כשפשוט לא העלו גבוהים כנגד. כתוצאה מכך, גרשון הושיב את גבוהיו על הספסל. תומאס וגרין שיחקו יחד 17 דקות בלובליאנה. מול ז'לגיריס באסטון שילם את המחיר, עם 19 דקות בלבד. בשני המשחקים גרשון מצמץ ראשון בהתמודדות בין המאמנים, שכפו עליו סגנון משחק של נמוכים, כמו בליגה הישראלית, סגנון שגרשון לא מתרשם ממנו.

החדשות הטובות עבור מכבי, הן שהקבוצות הגדולות - בולוניה, פילזן, צסק"א - שהיא תפגוש בשלבים המכריעים, משחקות אחרת. החדשות הרעות הן שלא כל קבין השכל שנחת על הכדורסל האירופי מרוכז במאמן מכבי. לומדים אותו. מיעוט שלשות והליכה לקו זו האסטרטגיה של גרשון. בשניים משלושת המשחקים האחרונים מאמני היריב עשו לו אותו דבר, וניצחו אותו בנשק שלו.

2. החדשות הטובות מבחינת היורוליג, מגיעות מספרד. חמש קבוצות ספרדיות משתתפות ביורוליג, המדינה עם הנציגות הרבה ביותר במפעל, וזה מעלה טענות על מקום מושבה של היול"ב - בברצלונה. אולם המספרים שהוצגו בסוף השבוע לא משאירים מקום לספק בדבר מדינת הכדורסל הבכירה באירופה. המספרים הראו עליה של 18% במספר הצופים ביורוליג בהשוואה לאשתקד, והם תוצאה של הצטרפותן של שתי קבוצות ממדריד למפעל: אסטודיאנטס, עם ממוצע צופים מדהים של 14,555 (באולם של 15 אלף) וריאל, עם 10,833. השלישית גם היא ספרדית, אוניקאחה מלאגה, עם 10,062, ומכבי רביעית עם 10 אלפים. מכבי ומלאגה הן היחידות שמוכרות את כל הכרטיסים מראש.

3. לצסק"א, הקבוצה העשירה והיומרנית ביורוליג, יש אולם קטן (5,000 מושבים) שגם אליו לא נמכרים כל הכרטיסים (4,500). אולי במוסקווה, שטרם הפסידה, מרגישים שלקבוצתם אין תחרותיות בשלב הזה של היורוליג, רחש שהסתובב גם ברחובות תל אביב וביום חמישי האחרון התפזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully