וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד לבטחון פנים מעכב את חוק מניעת האלימות

רון קופמן

26.12.2004 / 8:59

נציגי המשרד דוחים את בקשת ח"כ וילן להחמרת העונשים. הממשלה כבר אישרה איסור הכנסת אמצעי פירוטכניקה למגרשים

בשורה למתפרעים באיצטדיוני הכדורגל: המשרד לבטחון פנים מעכב את הוספת התיקון לחוק הבטיחות במקומות ציבוריים, על פי הצעת חוק של ח"כ אבשלום וילן (מר"צ). נציגי המשרד, שנפגשו עם ח"כ וילן בשבוע שעבר, טענו כי אין צורך בתיקון ודי בקיומו של החוק הנוכחי, שכולל עבירת הסתה לגזענות, לפיו מתבצעת האכיפה באירועי ספורט לאחרונה.

נציגת המשרד לבטחון פנים טענה בדיון, כי אין בכוחה של המשטרה לאכוף את החוק, וייתכן שיותר מכל מלמדת על כך העובדה שמאז שאישרה פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, הגשת כתבי אישום בגין קריאות בעלות אופי גזעני במשחקים, הוגשו רק 12 כתבי אישום למרות שכיחות התופעה. נכון להיום אין כמעט הרשעות על עבירה זו והענישה במקרים שהסתיימו בהרשעה היא פאתטית - כמו חודשיים מאסר ע"ת לעבריין בעל הרשעות קודמות בעבירות אלימות.

החוק הקיים דורש שלמבצע העבירה תהיה כוונה להסית, ואינו מתאים מאחר שהוא מקשה על המערכת המשפטית. אם, למשל, סניגור של נאשם יטען כי למרשו לא היתה כוונה כזו, בית המשפט עלול להיקלע לבעיה. בנוסף, החוק אינו חל על נהמות וקריאות מעליבות שאינן גזעניות. התיקון שמציע ח"כ וילן כולל קריאות מגונות

וגזעניות מכל סוג, ומבצע העבירה עלול לספוג עונש של עד חצי שנה מאסר בפועל. בנוסף, מאפשר התיקון הגשת כתבי אישום על ידי מחלקת התביעות במשטרה, כדי למנוע סירבול משיתוף הפרקליטות בתהליך שאמור להיות יעיל יותר.

בדיון בכנסת בשבוע שעבר התברר כי נציגי המשרד לבטחון פנים ונציגי משרד המשפטים, אינם מעודכנים בשינויי חקיקה והחמרת הענישה שהונהגו לאחרונה במדינות אירופה, ואינם מעודכנים בפרטי האכיפה הקיימת בישראל. עו"ד שי ניצן, האחראי על תחום הגזענות בפרקליטות המדינה, אף לא טרח להגיע לפגישה ובמקומו נשלחה נציגה זוטרה ממשרד המשפטים, שלא הרשימה בשליטתה בתחום.

הממשלה כבר אישרה שני תיקונים לחוק, לקראת הבאתו לאישור מליאת הכנסת: 1. צווי הרחקה לתקופה של עד שלוש שנים, למתפרעים באיצטדיוני כדורגל ו/או בסביבתם הקרובה; 2. איסור על הכנסת אמצעי פירוטכניקה לאיצטדיונים. ההצעה הנגדית של משרד המשפטים היתה להימנע מהוספת תיקון לחוק הנוכחי, ולחילופין לנסות לשכנע את ההתאחדות לכדורגל להתאים את התקנון שלה, כדי שיאפשר הפסקת המשחקים ע"י השופט ו/או קווניו, אם שמע/ו קריאה גזענית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully