וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מתנגד לקיזוז הפסדים בבורסה בחו"ל עם רווחים בבורסה הישראלית

צבי זרחיה

26.12.2004 / 9:32

מנהל הכנסות המדינה במשרד האוצר, מאיר קפוטא: "מישהו מנסה לתפוס טרמפ על הצעת החוק שנועדה להקדים את הפחתת המיסוי על ני"ע זרים"



משרד האוצר מתנגד לפי שעה לקיזוז הפסדים של משקיעים ישראלים בבורסות בחו"ל כנגד רווחים בבורסה הישראלית - כך אמר בשבוע שעבר מנהל הכנסות המדינה במשרד האוצר, מאיר קפוטא, לוועדת הכספים של הכנסת. זאת בעקבות טענתו של חבר הוועדה, אהוד רצבאי (שינוי) כי רשות המסים הבטיחה לו שיהיה אפשר להקדים את הקיזוז לשנת 2005 במקום ל-2007, כפי שנקבע ברפורמה במס על פי המלצות ועדת רבינוביץ. באחרונה הודיעו גם הבנקים כי מבחינה טכנית אינם יכולים לבצע עתה את הקיזוז.



"מישהו מנסה לתפוס טרמפ על הצעת החוק של האוצר שנועדה להקדים את הפחתת המיסוי על ניירות ערך זרים, ובהזדמנות זו לאפשר קיזוז הפסדים בבורסות בחו"ל", הבהיר קפוטא. הוא הוסיף כי היענות לדרישתו של רצאבי פירושה "מתן הטבה לאלפיון העליון. רק המתוחכמים ביותר ייהנו מהצעתו".



קפוטא ציין כי "היקף ההשקעות של פרטיים בחו"ל נאמד ב-10 מיליארד שקל. שיעור ההפסדים הממוצע בחו"ל מ-2000 מגיע ל-60%. מדובר אפוא בהפסדים צבורים של מיליארדי שקלים שאותם מבקש רצאבי לקזז מרווחים בבורסה בישראל. אם יהיה לנו, למשל, עודף של 600-500 מיליון שקל בתקציב נייעד אותו למטרות חברתיות וצודקות יותר".



לחברי הוועדה אמר: "זו תהיה מתנה גדולה שתסבך ותסנדל אותנו; כאשר נרצה במשך השנה לבצע שינויים במערכת המס לא נוכל לעשות זאת אם תאשרו כעת את הקדמת קיזוז ההפסדים". עם זאת הוסיף כי משרד האוצר יבחן בחודשים הקרובים את כל הבעיות שנוצרו במסוי שוק ההון עקב הרפורמה במס, ויגבש חבילת הטבות שיבטיחו פתרון כולל לבעיות ההפסדים. "כל הבעיות ייפתרו לטובת שוק ההון, המשקיעים והמשק".



בעקבות הדברים הודיע רצאבי כי הוא מסיר את דרישתו להקיים הצבעה חוזרת בענין זה. על פי הצעת האוצר שתועלה בימים הקרובים לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, החל ב-1 בינואר 2005 יושווה שיעור המס על ניירות בבורסות בחו"ל לזה המוטל בישראל. המס על רווח הון ריאלי יופחת מ-35% ל-15%, המס על רווח מריבית יופחת אף הוא מ-35% ל-15% והמס על רווח מדיווידינד יופחת מ-35% ל-25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully