וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיצר משנה כיוון: טוען כי עדיף שרשויות רגולציה פדרליות ינהלו החקירות נגד המגזר העסקי בארה"ב

סוכנויות הידיעות

26.12.2004 / 11:40

התובע הכללי של מדינת ניו יורק טען כי אין קשר בין דבריו להודעתו לפני שבועיים כי ירוץ למשרת מושל ניו יורק, דיווח "ניו יורק טיימס"



אליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אשר הוביל בשלוש השנים האחרונות שורה של חקירות נגד בנקי השקעות, קרנות נאמנות וחברות ביטוח, אמר ביום שישי כי עדיף היה שחקירות אלה ינוהלו על ידי רשויות רגולציה פדרליות. כך דיווח אתמול "ניו יורק טיימס".



דברי ספיצר מסמנים שינוי בקו שהוביל התובע הכללי הנמרץ, אשר אמר כי עידן האישומים של תובעים כלליים נגד המגזר העסקי של אמריקה מתקרב לסיומו. עוד אמר כי שפע החקירות שניהל משרד התובע הכללי של ניו יורק עלולות להביא לפיצול במערך רגולציה בארה"ב, וכי הרשויות הפדרליות, שנהגו בעבר בכפפות של משי בחברות שעליהן פיקחו, החלו לאחרונה לנקוט במדיניות אכיפה אגרסיווית יותר. "תמיד אמרתי שיש סכנה אמיתית במצב שבו פועלים 50 גופי אכיפה שונים", אמר ספיצר.



ספיצר, אשר נבחר בסוף השבוע לאיש השנה של העיתון "פייננשל טיימס", רכש לעצמו שם של תובע חסר מורא בעקבות חקירות שניהל נגד ענקים דוגמת מריל לינץ' ומארש אנד מקלינן, כמו גם היו"ר לשעבר של בורסת ניו יורק (NYSE), דיק גראסו.



דברי ספיצר באים שבועיים בלבד לאחר שספיצר הודיע באופן רשמי על כוונתו לרוץ למשרת מושל מדינת ניו יורק בבחירות של 2006 - מהלך שלפי "ניו יורק טיימס" עשוי לחייב את ספיצר לגייס תרומות לקמפיין שלו מחברות שהיו נתונות לחקירה מצד משרדו. ספיצר טען כי אין קשר בין שני הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully