וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכר החתול המשובט המסחרי הראשון

רויטרס

26.12.2004 / 12:24

חברה מקליפורניה מספקת שירות שיבוט חיות מחמד - בעלי חתולים יכולים לשבט את יקיריהם תמורת 50,000 דולר. החתלתול 'ניקי הקטן', החתול המשובט הראשון, כבר בביתו החדש בטקסס

חברה מקליפורניה, שהצהירה מוקדם יותר השנה על השקת שירות שיבוט החתולים הראשון בעולם, הודיעה על המכירה הראשונה שלה: חתול זכר משובט העונה לשם "ניקי הקטן". החברה, "ג'נטיק סייבינגס אנד קלון", הממוקמת בעיר סוסאליטו בקליפורניה, וממומנת על ידי המיליארדר ג'ון ספרלינג, הוסיפה, כי החתלתול נמכר לאישה בטקסס תמורת סכום פשוט של 50,000 דולר.

החתלתול המשובט הוא תאומו הגנטי של "ניקי", חתול בן 17 מסוג "מיין קון", אשר היה חיית המחמד של האשה הטקסנית, ונפטר בספטמבר האחרון. הקונה, אשר זוהתה רק כ"ג'ולי", ביקשה שהחברה לא תמסור את פרטיה, מחשש להטרדה מצד ארגונים המתנגדים לשיבוט. "ע"פ הקונה שלנו, ג'ולי, 'ניקי הקטן', החתול המשובט, זהה לחלוטין ל'ניקי', חתולה הקודם", אמר בן קרלסון, סגן הנשיא של החברה.

'החברה האנושית' וארגוני זכויות בעלי חיים נוספים מבקרים את שיבוט חיות המחמד, בטענה כי יש בו סכנה פוטנציאלית לחיות המעורבות בתהליך, וכן מכיוון שהוא בזבזני, בהתחשב במיליוני הכלבים והתחולים המושמדים שנה בשנה במכלאות בארצות הברית.

ג'ון ספרלינג, יזם מאריזונה אשר הקים את אוניברסיטת "לטובת רווח" בפיניקס, עמד מאחורי שיבוטו של החתול המשובט הראשון, CC (CARBON COPY, העתק פחמן), אשר נולד בשנת 2001. חברת השיבוטים, שסטרלינג מממן, מחזיקה שירות "בנק חיות מחמד", המאפשר לבעלי חיות המחמד לשלוח דוגמת רקמה, במטרה שתאפשר שיבוט עתידי. החברה טוענת, כי עד 2005 היא צופה כי תוכל להציע גם שיבוטי כלבים. ספרלינג יזם את הקמת החברה במאמץ לנסות לשבט את כלבתו 'מיסי'. דולי, הכבשה ששובטה על ידי חוקרים סקוטים ב-1996, הייתה היונק הראשון ששובט מתא של פרט בוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully