וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי של ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב; אמזון קפצה ב-8.5% בעקבות מכירות שיא בחג

TheMarker

27.12.2004 / 23:29

META גרופ זינקה 51% בעקבות רכישתה על ידי גרטנר; טיילור דיווייסס, יצרנית טכנולוגיה להגנה על מבנים מרעשי אדמה, קפצה 172%; הקמעונית שארפר אימג' נפלה 18% בעקבות אזהרת רווח



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית על רקע שפל חדש של הדולר - שביעי במספרו החודש מול היורו - וירידות במגזר האנרגיה לנוכח הירידה היומית החדה ביותר החודש במחירי הנפט. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה יום המסחר השלישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.073% ל-4.291%. ביום שישי האחרון לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג המולד.



הדולר רשם היום שפל נוסף מול היורו, 1.363 דולר ליורו - שפל שביעי במספרו החודש מול המטבע האירופי - על רקע הערכות כי ארה"ב ואירופה לא יפעלו לבלימת היחלשותו של הדולר. מתחילת השנה איבד הדולר מול היורו 7.5% על רקע חשש מגרעונות העתק של ארה"ב - התקציבי והמסחרי.



מחירי הנפט הגולמי בניו יורק נפלו היום אל מתחת לרמה של 42 דולר לחבית על רקע תחזיות למזג אוויר נוח בצפון מזרח ארה"ב - שוק הדלק להסקה הגדול בעולם. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 41.32 דולר לחבית, נפילה של 6.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



הקמעונאית המקוונת אמזון.קום דיווחה כי היא קבעה השנה שיא מכירות ביממה אחת, בעונת החגים העסוקה ביותר שלה בעשר השנים האחרונות. אמזון אמרה כי קיבלה הזמנות של 2.8 מיליון יחידות ביום העסוק ביותר שלה, או בערך 32 פריטים בשנייה ברחבי העולם, בתקופה העמוסה ביותר בשנה - בין 25 בנובמבר לבין ה-23 בדצמבר. אמזון לא ציינה באיזה יום בשנה נקבע השיא. מניית אמזון (סימול AMZN) עלתה ב-8.5%.



המכירות הקמעוניות המקוונות בחגים צפויות לעלות על תחזיות קודמות ל-15.5 מיליארד דולר - עלייה של 28% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, לפי חברת המחקר קומסקור נטוורקס.



כלל המכירות הקמעוניות בעונת החגים בארה"ב עלו ב-8.1% לעומת השנה הקודמת, לפי תחזית שירות ספנדינגפולס. וול-מארט (סימול WMT), הקמעונית הגדולה בארה"ב, עלתה ב-0.5%; טרגט (סימול TGT), השנייה בגודלה, עלתה ב-1.7%. לעומתן, הקמעונית המתמחה שארפר אימג' (סימול SHRP), המוכרת מוצרים כגון מטהרי אוויר וכורסאות מסאז', נפלה ב-18.1% לאחר שהזהירה כי רווחיה ברבעון הרביעי ובשנה כולה יהיו נמוכים מהתחזיות על רקע מכירות מאכזבות בעונת החגים.



חברת המחקר גרטנר רוכשת את מתחרתה הקטנה יותר META גרופ עבור 162 מיליון דולר. גרטנר תשלם 10 דולר במזומן עבור כל מניית META, מחיר המשקף פרמיה של 54% על מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי. מניית META (סימול METG) זינקה ב-51.5%; מניית גרטנר (סימול IT) עלתה ב-1.2%.



מניות התיירות והביטוח נסגרו במגמה שלילית על רקע האסון בדרום מזרח אסיה. עם זאת, הירידות במגזר הביטוח היו מתונות לאחר שהמכון למידע ביטוחי (Insurance Information Institute) בניו יורק העריך כי הפסדי מגזר הביטוח מהאסון עשויים להסתכם בפחות מ-5 מיליארד דולר. AIG (סימול AIG), חברת הביטוח הגדולה בעולם שהודיעה היום כי חשיפתה להפסדים כתוצאה מרעידת האדמה באסיה אינם צפויים להיות משמעותיים, איבדה 0.8%; אייס (סימול ACE) ירדה ב-0.6%; מניית רשת המלונות מריוט (סימול MAR) ירדה ב-0.5%.



לעומתן, מניית טיילור דיווייסס (סימול TAYD), המייצרת בולמי זעזועים להגנה על בניינים, גשרים ומגדלים מפני רעשי אדמה, קפצה ביותר מ-172% על רקע הערכות כי צפוי זינוק בביקוש למוצריה בעקבות האסון בדרום מזרח אסיה.



מניות הנפט רשמו ירידות על רקע נפילת מחירי הנפט. אקסון מוביל (סימול XOM) ירדה ב-2%; שברון טקסקו (סימול CVX) ירדה ב-1.1%; הליברטון (סימול HAL), חברת שירותי הנפט השנייה בגודלה בעולם, ירדה ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully