וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי בודק החזרת הרישיון לחדשות ישראל

רוני קורן-דינר

28.12.2004 / 7:56

בדיקת משרד היועמ"ש נערכת במקביל לבדיקת המועצה לשידורי כבלים ולוויין, שביטלה את רישיונה של "חדשות ישראל", לאחר הפרות חוזרות ונשנות של מועד העלייה לאוויר



המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דוידה לחמן-מסר, בודקת האם ניתן להחזיר לחברת "חדשות ישראל", שבשליטת יורם גלובוס, את הזיכיון לשידור ערוץ חדשות ייעודי. בדיקת משרד היועמ"ש נערכת במקביל לבדיקת המועצה לשידורי כבלים ולוויין, שביטלה את רישיונה של "חדשות ישראל", לאחר הפרות חוזרות ונשנות של מועד העלייה לאוויר. מועצת הכבלים תדון בעניין בישיבתה ביום חמישי הקרוב.



הבדיקה של לחמן-מסר אמורה להתמודד עם הבעיה המשפטית הסבוכה וחסרת התקדים בישראל - לפחות בענף התקשורת - למשמעות של החזרת רישיון שידורים שניתן לאחר הליך מכרזי ובוטל מאחר שבעליו לא עמדו בתנאים. כמו כן, תחווה לחמן-מסר את דעתה על ההשלכות העתידיות שעשויות להיות לצעד כזה על כל הרגולציה בענף. לא ניתן היה להשיג את תגובתה של לחמן-מסר.



ההערכה היא כי לחמן-מסר תתקשה לאשר את החזרת הרשיון, לאור התקדים המשפטי שעלול להיווצר בעקבות החלטה כזו וגם בשל חשש לפגיעה ביכולת האכיפה העתידית של מועצת הכבלים כלפי הגופים שהיא מפקחת עליהם. בלי קשר להחלטתה של לחמן-מסר, נראה כי גם חברי מועצת הכבלים יתקשו לתמוך בהחזרת רישיון השידורים לחדשות ישראל.



יורם גלובוס, בעלי אולפני ג.ג, פנה בשבוע שעבר באופן רשמי למועצת הכבלים בבקשה לחדש את הרישיון להפעלת ערוץ החדשות. כפי שנחשף ב"הארץ", גלובוס השלים את רכישת רוב המניות בחברה מידי שותפיו - צבי חפץ, שלמה נס ויצחק קאול - והגיע עמם לפשרה בעניין השקעותיהם הקודמות בערוץ. גלובוס שילם לשותפים כמיליון דולר תמורת השקעותיהם הקודמות בערוץ, והפך לבעלי 90% מהחברה. ב-10% הנותרים מחזיקים (בחלקים שווים) עודד מוזס ורוני סביר.



לדברי גלובוס, השותפים בחברה השקיעו בה עד היום כ-38 מיליון שקל, ואם יוחזר רישיונו של הערוץ, בכוונתם להתחיל לשדר בתוך 6 חודשים. מועצת הכבלים ביטלה את רישיון השידורים של חדשות ישראל ביולי, לאחר שבעלי המניות דחו במשך שלוש שנים וחצי את מועד העלייה לאוויר בשל סכסוך חריף ביניהם. בפנייה המחודשת למועצה טען גלובוס כי בחברה התרחש שינוי מהותי בהרכב הבעלות, שהושלם כעת עם קבלת הסכם הפשרה ע"י ביהמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully