וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי המזרחי משבית פעילות הבנק ביום חמישי הקרוב - עורך אסיפת חירום

עינב בן יהודה

28.12.2004 / 15:55

העובדים מוחים על כך שטרם נחתם עמם הסכם קיבוצי חדש לקראת כניסתו לתוקף של המיזוג בין המזרחי וטפחות; העיכוב בחתימת ההסכם הוא על רקע מחלוקות בין הצדדים



ארגון עובדי בנק המזרחי הודיע כי יערוך ביום חמישי הקרוב אסיפת חירום ארצית בהשתתפות כל עובדי בנק המזרחי בתל אביב. בעקבות כינוס זה תושבת למעשה פעילות הבנק, בו מועסקים כ-2,700 עובדים. האסיפה תתקיים בהיכל התרבות בתל אביב.



אסיפת החירום נערכת לאור לקראת כניסתו של המיזוג בין טפחות להמזרחי לתוקף בתחילת השנה החדשה. העובדים מוחים על כך שטרם נחתם עמם הסכם קיבוצי חדש, וזאת על רקע המחלוקות בין הצדדים. לטענת נציגי העובדים, למרות שנערכות פגישות בין הצדדים על מנת לגשר על הפערים, מדובר בפגישות סרק.



לאחרונה הורה ועד עובדי בנק המזרחי שלא להיענות לדרישת ההנהלה ולא לבצע "מרתונים" של עבודה לאחר שעות העבודה הרגילות. יש להניח כי אם לא תחול התקדמות בימים הקרובים בין הצדדים, יכריז הוועד על החרפה נוספת בצעדים הארגוניים.



יו"ר ארגון עובדי בנק המזרחי, שרה לזרוביץ', אמרה היום כי אלי יונס, מנכ"ל הבנק, מתעלם מקריאות ועד העובדים לנהל מו"מ הוגן ושקוף ובוחר שלא לקדם את המו"מ. "יונס מנסה להפוך את עובדי הבנק לעבדים, אבל אנחנו לא נאפשר לו להשיג את מבוקשו. כנס ההסברה נועד להבהיר להנהלה שלא תוכל להשלים את המיזוג אם יונס ימשיך להתעלם מזכויות העובדים. עליו לבחור: האם ברצונו להצליח יחד עם העובדים, או שמא להילחם נגדם ולהביא לכישלון מהדהד לבנק ולעסקיו?"



הצדדים מנהלים זה תקופה ממושכת מו"מ על תוכנו של הסכם קיבוצי חדש שיעגן זכויות העובדים בבנק הממוזג. בין הנושאים השרויים במחלוקת: גובה המענק אותו יקבלו עובדי המזרחי, שיבוץ מחדש של עובדים והסכמי פרישה.



בנוסף, מנהל ועד עובדי טפחות מאבק ממשוך מול הנהלת הבנק, גם הוא לקראת השלמת המיזוג. לאחרונה נכנסו הצדדים למו"מ אינטנסיבי במסגרתו אומרה להקבע מסגרת לפרישתם של כ-200 מעובדי הבנק, ותנאי העסקתם של כ-450 העובדים שיקלטו בבנק הממוזג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully