וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה שילמה ב-2004 כ-3.15 מיליארד שקל על צריכת חשמל - עלייה של 7.5% משנת 2003

שרון קדמי

28.12.2004 / 16:00

צריכת החשמל של ענף התעשייה עלתה ב-1.8% בלבד לעומת 2003; את הנתונים מסר יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חישולי כרמל, אלי יפה



בשנת 2004 נרשמה עלייה של 7.5% בהיקף ההוצאה של ענף התעשייה בישראל עבור צריכת חשמל לעומת שנת 2003. על פי נתוני התאחדות התעשיינים, בשנת 2004 שילמה התעשייה 3.15 מיליארד שקל על צריכת חשמל. התעשייה צרכה השנה כ-9,900 מליון קילו-ואט שעה, שהם גידול של 1.8% לעומת שנת 2003.



הנתונים נמסרו על ידי יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חישולי כרמל, אלי יפה, ביום עיון שהתקיים היום בנושא צרכנות במשק החשמל. לדברי יפה, קיומה של רגולציה נדרשת גם במשק חשמל תחרותי לשם פיקוח על קיום התחרות וקיומו של מחיר תחרותי. לטענתו, הפיקוח על יצרני החשמל הפרטיים צריך אף הוא להתבצע על ידי הרשות.



פעילותה של הרשות לחשמל במקטע הייצור, אמר יפה, נדרשת לפחות עד שהתחרות בין תחנות הכוח השונות תהיה חופשית לגמרי, זאת באמצעות קביעת מחירי תקרה לחשמל. "על הרשות לשירותים ציבוריים חשמל לשמור על איזון מתאים בין הצורך בפיקוח, לבין מניעת עודף רגולציה, אשר תהווה מחסום בפני כניסת גורמים פרטיים למשק החשמל", ציין.



יפה סבור כי יש מקום לשקול שרשויות הרגולציה במשק החשמל ובמשק הגז הטבעי יאוחדו תחת קורת גג אחת בטווח הארוך, שכן לדבריו מדובר למעשה בשני תחומים השלובים זה בזה ולגופים המפקחים נדרשות מיומנויות זהות, ויהיה בכך ייעול של הרגולציה בתחומים אלה.



לטענתו של יפה, יש לדרוש התייעלות משמעותית יותר בהוצאות המשתנות של משק החשמל באמצעות ההגדלה של שיעור ההתייעלות השנתי, העומד כיום על כ-2% וכן יש לבדוק מדי שנה את ההפרש שבין סל הדלקים המוכר לבין הוצאות רכישת הדלקים בפועל במשק החשמל, ובמידה שנוצר הפרש חיובי יש לחלקו בין רווחת היצרן לרווחת הצרכן.



יפה טוען עוד כי למגזר העסקי חשוב משק חשמל תחרותי שיביא לשיפור ברמת השירותים ולהפחתה במחירים; מדיניות על עקבית וארוכת טווח, מחירי חשמל המאפשרים התמודדות בשווקים בינלאומיים; מערכת רגולציה אשר תאפשר מימוש היעדים במשק החשמל, והסתכלות ארוכת טווח על התפתחות משק החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully