וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באו"ם: ארה"ב והמערב מתקמצנים בסיוע

28.12.2004 / 18:47

ראש מחלקת הסיוע ההומניטרי קרא למדינות המערב להעלות מסים, כדי להגדיל הסיוע לנפגעי הצונאמי. ארה"ב הבטיחה 15 מיליון ופאוול רמז, שמדובר רק במקדמה

הממשל האמריקאי הבטיח אתמול סיוע בסך 15 מיליון דולר לאומות האסייתיות, שנפגעו מן הצונאמי, אשר הרג לפחות 55 אלף איש ברחבי דרום-מזרח היבשת. אולם לראש מחלקת הסיוע ההומניטרי של האו"ם זה לא מספיק, והוא מכנה את הסכום "קמצני".

"הנשיא הורה, שארה"ב תהיה שותפה מובילה באחד ממאמצי הסיוע, ההצלה והסעד הגדולים שידע העולם מעודו", אמר סגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן, טרנט דאפי.

אולם סגן מזכ"ל האו"ם לענייני סיוע הומניטרי, יאן אנגלנד, אמר שארה"ב ואומות מערביות מתנהגות "בקמצנות", והוסיף שאפשר היה לתת יותר אם היו מעלים מסים.

"ממש לא מובן לי למה אנחנו כל-כך קמצנים, לאמיתו של דבר", אמר אנגלנד הנורבגי. "חג המולד אמור להזכיר לאומות מערביות רבות כמה עשירים נעשינו. ישנם מספר תורמים שהפגינו נדיבות פחותה מבעבר בכלכלה עולמית צומחת", הוסיף, וציין גם שפוליטיקאים בארה"ב ובאירופה מאמינים שהם כבר משתיתים נטל מסים גבוה מדי על הציבור, וכי משלמי המסים רוצים לתת פחות. זה לא נכון. הם רוצים לתת יותר".

בתגובה להערותיו של אנגלנד אמר דאפי, כי ארה"ב "היא התורמת הגדולה ביותר בעולם למאמצי סיוע וסעד, לא רק ברמה הממשלתית אלא גם באמצעות ארגוני צדקה. העם האמריקאי נותן ביד רחבה".

שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, רמז כי 15 המיליונים הם רק מקדמה על חשבון חבילת סיוע גדולה בהרבה.

"אנחנו חייבים לדאוג שזה לא יהיה עניין חד-פעמי", אמר פאוול. "עשרות אלפי אנשים נהרגו, אבל השפעות הלוואי יישארו למשך שנים. שיקום הנזקים שנגרמו, בנייתם מחדש של בתי ספר ומבנים אחרים, ייקח זמן. אז צריך הזרמה מהירה כדי לייצב את המצב, לדאוג לאלה שנפגעו, לשגר אספקת חירום, ואז אתה מתחיל לתכנן לטווח ארוך יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully