וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ הכלכלי של הנשיא פוטין: "מכירת יוקוס היא ההונאה הגדולה של השנה; הקרמלין נהג בבריונות"

סוכנויות הידיעות

28.12.2004 / 20:17

בעל המניות העיקרי ביוקוס, מיכאיל חודורקובסקי, אמר בראיון לעיתון הרוסי "ודומוסטי" כי "הנשיא פוטין גרם לכלכלת רוסיה נזק שלא לצורך"



היועץ הכלכלי של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, תקף היום בחריפות את פירוקה של ענקית הנפט יוקוס בעקבות חובותיה לרשויות המס ברוסיה והגדיר אותה כמעשה ההונאה הגדול ביותר של השנה. במקביל, בעל המניות העיקרי של החברה, מיכאיל חודורקובסקי, היושב זה יותר משנה בבית הסוהר, האשים את הקרמלין בגרימת נזק הרסני שלא לצורך לכלכלה הרוסית.



במסיבת עיתונאים שכינס במוסקווה אנדרי אילריונוב, הידוע כמי שמשמיע לא פעם דעות שאינן עולות בקנה אחד עם אלה של צמרת הממשל ברוסיה, הגדיר יועצו הכלכלי של פוטין את המכרז למכירת חטיבת יוגנסקנפטגז כ"הונאה הגדולה ביותר של השנה" ו"כהתערבות בלתי קבילה של הממשלה בכלכלה".



"אין שום כללים", אמר אילריונוב אשר הוסיף כי רוסיה הצטרפה בעקבות החלטתה לעולם השלישי. "בעבר ראינו בריונים ברחוב נוהגים באופן דומה. כעת עושים זאת פקידי ממשל", הוסיף.



עוד היום, בעל המניות העיקרי ויו"ר יוקוס, מיכאיל חודורקובסקי, בראיון מבית הסוהר לעיתון הרוסי "ודומוסטי", האשים את הקרמלין בגרימת נזק הרסני "שלא לצורך" לכלכלה הרוסית.



חודורקובסקי, היושב כבר שנה ורבע בבית הסוהר בהמתנה למשפטו, בעוד כמה ממנהליו, בהם שלושה מבעלי המניות הגדולים, נמלטו לישראל ומצאו בה מקלט לאחר שהצליחו לקבל אזרחות ישראלית, אמר כי "השאלה היא מה צפויה ללמוד המדינה מפרשת יוקוס, אשר חיסולה הוא האירוע חסר הטעם וההרסני ביותר לכלכלה בתקופת שלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין".



בשבוע שעבר הוסר המסווה מעל מכירת חטיבת יוגנסקנפטגז כאשר התברר כי חברת הנפט הממשלתית של רוסיה - רוזנפט - רכשה 100% מחברת בייקלפיננסגרופ שזכתה קודם לכן במכרז על חטיבתה העיקרית של יוקוס. צעד זה הוא למעשה הלאמה של חטיבת יוגנסקנפטגז האחראית ל-11% מתפוקת הנפט ברוסיה, והוא יהפוך את רוזנפט לאחת מחברות הנפט הגדולות במדינה.



בכך התאמתו חשדות כי ממשלת רוסיה פעלה להלאים את חברת הנפט הגדולה ביותר בארצה, בצעד שהשלכותיו על שוק הנפט האירופי והעולמי עשויות להיות גדולות.



העברת יוגנסקנפטגז לידי הממשל הרוסי עשויה לחסום את הצעדים המשפטיים שבהם מנסות יוקוס וחברת האם שלה, מנאטפ, להגן על עצמן. הסיבה לכך היא שלא ניתן לתבוע את הממשל הרוסי עצמו, בשל חסינותו הריבונית. עורכי הדין של מנאטפ טוענים כי במקרים מסוימים ניתן להסיר חסינות ריבונית, אך לא ברור אם רכישת יוגנסק על ידי רוזנפט היא אחד מהם.



מכירת יוקוס הביאה לשיא את המאבק הפוליטי והעסקי בין ממשלת רוסיה, בראשותו של הנשיא פוטין, לבין בעלי הנכס הגדול ביותר בשוק האנרגיה הרוסי. הנהלת יוקוס טוענת כי המאבק המתנהל נגדה נועד לדכא את שאיפותיו הפוליטיות של חודורקובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully