וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 ישראלים מאזורי האסון טרם יצרו קשר

30.12.2004 / 0:00

23 נעדרים בתאילנד, 5 בסרי לנקה ו-4 בהודו. 9 ישראלים חולצו בסרי לנקה. משלחת זיהוי חללים נוספת יצאה מישראל לתאילנד

מספר ההרוגים ברעידת האדמה בדרום מזרח אסיה עומד על מעל 85 אלף בני אדם, מהם יותר מ-50 אלף באינדונזיה. בכיר בארגון הצלב האדום העריך אתמול כי מספר ההרוגים עשוי להגיע למאה אלף, כשיתגלה היקף הנזקים באיי אנדמן וניקובר. ארגון הבריאות העולמי אמר כי מספר הפליטים בעקבות הצונאמי הגיע לחמישה מיליון.

משרד החוץ מסר הלילה, כי 32 ישראלים הנמצאים באזורי האסון טרם יצרו קשר, מתוכם 23 נעדרים בתאילנד, 5 בסרי לנקה ו-4 בהודו. צוותי ההצלה ממשיכים בחיפושים אחר הנעדרים.

שבעה מטיילים ישראלים חולצו אתמול במסוק צבאי של צבא סרי לנקה מאזור האסון בדרום המדינה. אחת מהמטיילים קיבלה טיפול רפואי במסוק לאחר שנפצעה קל בגלי הענק שפקדו את האזור. יחידת חילוץ של חברת הביטוח "פניקס" איתרה את השבעה וחילצה אותם מהאזור במסוק, מכיוון שהתנועה על הקרקע באזור קשה ביותר. הישראלים הועברו לקולומבו הבירה, וייצאו היום בטיסת אל על לישראל. בגלי צה"ל דווח, כי שני ישראלים נוספים חולצו מהעיירה טנגלה.

משלחת מטעם משטרת ישראל תצא הלילה לבנגקוק. בראש המשלחת עומד ראש מדור זיהוי חללים במעבדה לזיהוי פלילים, סגן-ניצב יצחק קורנין. במשלחת חברים שני טכנאי זיהוי, שני קציני חקירות שיאספו מידע על הנעדרים, רופאת שיניים ורופא מהמכון הפתולוגי באבו-כביר. במהלך היום תצא גם משלחת נוספת של זק"א לבנגקוק.

המשלחות יצטרפו למשלחת הישראלית של מז"פ וזק"א שכבר הגיעה לתאילנד. יהודה משי זהב, איש זק"א וחבר המשלחת, מסר לקול ישראל: "הבעיה המרכזית תהיה לנסות ולזהות את הישראלים מתוך מאות הגופות. זו משימה אדירה... גם כשנמצא מישהו שהוא בוודאות ישראלי, ננסה לאמת את זהותו, ורק לאחר שבוצע זהוי ודאי, אפשר להכריז עליו כהרוג". משרד החוץ פועל בתאילנד כדי למנוע קבורת אזרחים זרים בקברי אחים. ממשלת תאילנד התחייבה לקחת דגימות דם מכל אחד מהזרים לפני קבורתו.

אתמול בבוקר דיווחו הרשויות בתאילנד, כי שניים מהתיירים שנהרגו במדינה הם ישראלים. במשרד החוץ הכחישו את הדיווח. קונסול ישראל בתאילנד, יעקב דביר, אמר לקול ישראל, כי קיבל דיווח נוסף, לפיו זוהו כביכול חמש גופות של ישראלים. גם לדיווח זה אין אימות.

עשרות אלפי סומלים מחכים לסיוע

להערכת האו"ם, בין 30,000 ל-50,000 סומלים זקוקים לסיוע מיידי, בערי החוף במדינה, שנפגעו פגיעה קשה באסון הצונאמי. נסיונות להעביר סיוע לאזור מתעכבים בשלב זה, לאחר שהכבישים המובילים אליו נשטפו בגלי הענק. נציגי האו"ם הוסיפו, כי מחלות כבר התחילו להתפרץ באזור.

האו"ם הכריז הלילה על מבצע לגייס 130 מיליון דולרים, כדי לסייע למדינות שנפגעו באסון הצונאמי בדרום מזרח אסיה. בקול ישראל דווח, כי מתאם פעולות הסיוע באו"ם, יאן אגלנד, אמר כי 70 מיליון דולרים מן הסכום נועדו לסרי לנקה, 40 מיליון לאינדונזיה ו-20 מיליון לאיים המלדיביים.מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, קטע את חופשתו, כדי לעמוד באופן אישי בראש מבצע ההצלה והסיוע של האו"ם במזרח אסיה.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הודיע כי ארה"ב, הודו, אוסטרליה ויפן יצרו קואליציה בינלאומית לתיאום מאמצי השיקום באסיה, ויקצו כ-150 מיליון דולר למאמצי השיקום. קודם לכן יצא בוש בהודעה רשמית ראשונה בעקבות האסון, ומסר כי ארצו תעביר סיוע בסך של 35 מיליון דולרים. בוש דחה את הביקורת, כי ארה"ב מתנהגת בקמצנות והודיע כי "העם האמריקאי נדיב מאד, זוהי רק התחלת הסיוע של ארה"ב". קנדה הודיעה הלילה, כי תתרום יותר מ-30 מיליון דולרים לטיפול בנפגעי האסון. קאנצלר גרמניה, גרהארד שרדר, מציע למחוק את חובותיהן של אינדונזיה ומלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully