וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי ארה"ב הרגו כ-25 מורדים במוסול

רויטרס

29.12.2004 / 21:00

חמושים חטפו שני אנשים עסקים לבנונים בבגדד. מוקדם יותר נהרגו כ-29 בני אדם בפיצוץ בעת פשיטת כוח משטרתי על בית בבירה

כוחות אמריקאים, מגובים במטוסי קרב, הרגו כ-25 מורדים עיראקים בעיר מוסול. דובר בצבא ארה"ב טען, כי ההתקפה באה לאחר שמכונית תופת התפוצצה בסמוך לבסיס אמריקאי בעיר ולאור התקפת המורדים על שיירה אמריקאית, בה נפגעו 15 חיילים אמריקאים.

חמושים פרצו הערב לבית בשכונת מנסור בגדד, וחטפו שני אנשי עסקים לבנונים.

מוקדם יותר היום, נהרגו כ-29 בני אדם בפיצוץ בבגדד - ביניהם לפחות שבעה שוטרים עיראקים - במהלך פשיטה של המשטרה שגרמה להרס של מספר בתים בבגדד. על פי הדיווח, המשטרה פשטה על בית בו, על פי החשד, שהו חמושים זרים. בזמן הפריצה לבית ארע פיצוץ עז שגרם לקריסה של חמישה בתים באזור.

כוחות של צבא ארה"ב ועיראק סגרו את האזור וכעת מתבצעות בו סריקות. על פי דיווחים של מקומיים, בבית שהו חמושים ממוצא ערבי.

בתוך כך דווח, כי צבא ארה"ב מעריך שמרבית הקבוצות של החמושים בעיראק הם אנשי משטרו של סדאם חוסיין, ולוחמים ממדינות זרות. הממשל האמריקאי מציע פרס כספי של 25 מיליון דולר בתמורה למידע שיוביל ללכידתו או מותו של אבו מוסעב א-זרקאווי, מנהיג המורדים בעיראק, שבקלטת שמע חדשה הוכרז על ידי אוסמה בן לאדן כמנהיג אל-קאעדה בעיראק.

שירות "הארץ" מוסיף:

24 בני אדם, ביניהם 19 שוטרים, נהרגו אתמול בסדרת מתקפות משולבת של טרוריסטים בעיראק. ההתקפות כוונו נגד משטרת עיראק, באזור שמכונה "המשולש הסוני". בתוך כך, ארגון חמוש טען אתמול כי הוציא להורג שמונה עובדים עיראקים של חברת האבטחה האמריקאית "סנדי גרופ". לדברי המורדים, העובדים העיראקים הוצאו להורג משום שתמכו בכיבוש האמריקאי בעיראק.

בהתקפה הקשה ביותר אתמול, נהרגו 12 שוטרים במתקפת ירי על תחנת משטרה, שנמצאת 20 ק"מ דרומית לעיר תיכרית - עיר הולדתו של נשיא עיראק המודח, סדאם חוסיין. הטרוריסטים ריכזו את השוטרים במבנה והוציאו אותם להורג, ולאחר מכן פוצצו את תחנת המשטרה.

במקביל, מכונית ממולכדת גרמה למותם של חמישה ולפציעתם של 36 חיילי המשמר הלאומי העיראקי ליד בעקובה, מצפון מזרח לבגדד. בבעקובה עצמה ירה אלמוני למוות במפקד משטרה מקומי, ופצע שלושה שוטרים נוספים.

כמו כן, נהרגו אתמול גם חמישה אזרחים ועשרות נוספים נפצעו מהתפוצצות מכונית ממולכדת בכפר מוראדיה, שנמצא 30 ק"מ צפונית מזרחית לבגדד. בעיר מוסול נהרג שוטר כשאלמוני תקף תחנת משטרה.

שמונת העיראקים שככל הנראה הוצאו להורג אתמול הם חלק מקבוצה של עשרה עובדי "סנדי גרופ" שנחטפו במערב בגדד ב-13 בדצמבר. הם נחטפו בידי חמושים שטענו כי הם מייצגים את הארגון "צבא המוג'הדין".

בהצהרת החוטפים אתמול נאמר כי "שמונה (מהעובדים) הוצאו להורג משום שהוכח כי הם תמכו בצבא הכיבוש. שני האחרים ישוחררו משום שאין ראיות נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully