וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהחמיצו המימוש של מדינול: יעקב ויהודית ריכטר במו"מ למכירת מדקון לחברה בינ"ל לפי שווי של 50 מ' ד'

יורם גביזון

29.12.2004 / 7:15

מדובר ב-25% יותר משווי השוק של החברה בבורסה כיום; מדקון נסחרת בשווי שוק של כ-40 מיליון דולר - לאחר עלייה של 23% בשווייה מסוף אוקטובר 2004



חברת מדקון שבשליטת יעקב ויהודית ריכטר (26%) מנהלת שיחות עם חברה בינלאומית לשיתוף פעולה. על פי ההערכות, השיחות מתנהלות לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר - 25% יותר משווי השוק של החברה בבורסה כיום. מדקון עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של מערכות מבוססות תוכנה ומוצרי תוכנה לניהול מידע במחלקות קרדיולוגיות בבתי חולים.



מדקון היא החברה הפחות מפורסמת שבבעלות הזוג ריכטר. החברה המפורסמת שלהם היא מדינול, שהמציאה את הסטנט - הקפיץ התומך בעורקי הלב. לפני כמה שנים ניהלו בני הזוג ריכטר מגעים למכירת מדינול לחברת הענק בוסטון סיינטפיק לפי שווי של יותר מ-2 מיליארד דולר. ואולם מגעים אלה התפוצצו והובילו לתביעה המשפטית שמנהלת כיום מדינול נגד בוסטון סיינטפיק.



מנכ"ל מדקון, עוזי בלומנזון, סירב להתייחס לשאלה אם מדובר בעסקה של מיזם משותף או רכישה מלאה. בלומנזון, המחזיק ב-2.2% ממניות החברה, נמנע גם מלהתייחס לשאלות אם החברה הבינלאומית שעמה מתנהלים המגעים עוסקת בייצור ציוד רפואי או שמדובר בחברה מתחרה המפתחת תוכנות לניהול מידע, ואם יעקב או יהודית ריכטר נכחו בפגישה.



מדקון נאלצה לדווח על שיחות ראשוניות שקיימה עם החברה הבינלאומית ב-15 בדצמבר, לאחר שרשות ניירות ערך ביקשה הבהרות להודעה קודמת של החברה בנוגע לאופציות שנתנה החברה לבלומנזון. על פי ההצעה שתובא מחר לאישור בעלי מניותיה של מדקון, תקצה החברה לבלומנזון מיליון אופציות למניות ללא תמורה. הקצאת האופציות תגדיל את אחזקתו של בלומנזון בחברה מ-2.2% כיום ל-5.7% בדילול מלא.



בלומנזון יהיה רשאי לממש את האופציות במחיר של 5.2 שקלים בשני תנאים: הראשון - אם המחיר הממוצע של המניה יהיה 7.5 שקלים במשך 90 יום ברציפות, מחיר המבטא שווי שוק של 50 מיליון דולר; השני - אם תתבצע עסקת מיזוג או רכישה לפי שווי של 50 מיליון דולר לפחות בשנתיים הקרובות.



מדקון נסחרת בשווי שוק של 171 מיליון שקל - כ-40 מיליון דולר - לאחר עלייה של 23% בשוויה מסוף אוקטובר 2004. סביר להניח שהסכם ההקצאה לבלומנזון קובע רצפה לשווי החברה לצורך מכירתה



בתגובה לפרסום ההצעה ביקשה רשות ניירות ערך ממדקון לגלות אם מתקיימים מגעים קונקרטיים לקיומה של עסקת מיזוג או רכישה. מאחר שהשיחה הראשונית עם החברה הבינלאומית נערכה במקביל להתדיינות עם רשות ניירות ערך, דיווחה עליה מדקון. אגב, להערכת בלומנזון ולהערכת יועציה המשפטיים של החברה, אין במידע זה משום אירוע המצריך דווח לציבור.



מדקון צמחה בשנים האחרונות בקצב מהיר והציגה רווחיות נאה. מכירות החברה גדלו ב-40% בין השנים 2001 ל-2003 לרמה של 51 מיליון שקל ב-2003. בינואר-ספטמבר 2004 המכירות צמחו ב-34% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2003, והגיעו ל-51 מיליון שקל. הרווח הנקי טיפס ב-42% בינואר-ספטמבר 2004 לעומת התקופה המקבילה ב-2003 והסתכם ב-11.5 מיליון שקל, שהם 22.5% מהמחזור.



בלומנזון הסביר את הצמיחה המהירה של החברה בגידול במכירות בשוק האמריקאי ובשוק הבריטי. לדבריו, החברה הרחיבה בשלוש השנים האחרונות את סל המוצרים שלה; מגמה זו תימשך ב-2005, אז תשיק מדקון מערכת לחדרי צנתור שמטרתה לנטר את מצב החולה ולשמש בסיס נתונים לתיעוד הצנתור. המערכת תשולב במערכות ניהול המידע האחרות של החברה, עובדה שלהערכת בלומנזון תיתן לה מקדמה חשובה בתחום מערכות המידע בחדרי הצנתור.



לדברי בלומנזון, מדקון משווקת כיום 80% ממוצריה ישירות, בעוד לפני שלוש שנים שיווקה את מוצריה באמצעות מפיצים. ההפצה הישירה לא רק שיפרה את רווחיותה של מדקון והקטינה את תלותה במפיצים, אלא שיפרה את יכולתה לשווק פתרונות מורכבים של טכנולוגיות מידע וכן את יכולתה להפיק מלקוחות קיימים הכנסות מתמשכות משירות ולשווק להם מוצרים משלימים.



בלומנזון אמר כי בעבר היו בשוק האמריקאי שמונה מתחרים קטנים בתחום התוכנה לניהול מידע; ואולם מספר השחקנים הצטמצם לאחר מתחרות כמו Optimed ו-Comview נחלשו מהותית. הוא ציין שהמתחרים המשמעותיים בשוק האמריקאי הם חברות Witt ,Camtronic ו-Heartlab, כשמעמדה של מדקון בשוק זה התחזק מאוד. ייתכן אם כן שמדקון מנהלת את השיחות עם אחת ממתחרותיה. ייתכן לעומת זאת שאחת מיצרניות הציוד הגדולות כמו סימנס, טושיבה, ג'נרל אלקטריק ופיליפס מעוניינת ברכישת מדקון כדי להשלים את סל המוצרים שלה ולנצל את מערך המכירות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully