וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרכן הישראלי מתגלה כקונה נאמן של מקום קנייה קבוע

דפנה לוצקי

29.12.2004 / 12:37

כך עולה מסקר הרגלי צריכה שערך מינהל תכנון מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת; 50% מן הצרכנים קונים במקום קבוע לתקופה של 4 שנים



הצרכן הישראלי מתגלה כקונה נאמן של מקום קנייה קבוע, כך עולה מסקר הרגלי צריכה שערך מינהל תכנון מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת בקרב מדגם מייצג של 1,000 משקי בית.

סקר התמ"ת שביקש לבדוק האם הצרכן הישראלי נאמן למקום קניית סל המזון שלו, או שהוא נוטה להחליף אותו לעיתים מזומנות תוך העדפת חנויות חדשות על פני ישנות, גילה כי ממוצע הוותק במקום הקנייה עומד על 5.5 שנים, וש-50% מן הקונים מתמידים במקום הקנייה תקופה של 4 שנים. כ- 25% מהצרכנים הם "נאמנים מושבעים" המתמידים בקנייה באותו המקום מעל 6 שנים.



הקונים הנאמנים יותר הם דווקא אלה הנמנים על קהל לקוחות החנויות השכונתיות: הוותק הממוצע של הקונים ברשתות השיווק מגיע ל-4.8 שנים ואילו הוותק של לקוחות החנויות השכונתיות עומד על 6.1.



עם זאת, מסייגים בתמ"ת, הממצאים האלה תואמים גם את אורך חיי החנויות השכונתיות לעומת סניפי רשתות השיווק שהן תופעה מאוחרת יותר. זאת ועוד: בשל התחרות הגוברת גדל מספר הקונים החדשים ברשתות השיווק ומגדיל את ייצוג היתר של קבוצות הקונים בעלי ותק קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully