וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרק 2" - הסרט המצליח ביותר בישראל ב-2004 עם 570 אלף צופים

גואל פינטו

29.12.2004 / 18:03

"שרק 2" הוא הסרט הנצפה ביותר בשנה החולפת גם בארצות הברית, שם הסתכמו הכנסותיו בקופות ב-450 מיליון דולר; בכל העולם היו הכנסותיו של הסרט 900 מיליון דולר



סרט הקולנוע הנצפה ביותר בישראל בשנת 2004 הוא "שרק 2", שמשך לבתי הקולנוע בארץ 570 אלף צופים. מתברר שטעמם של הצופים הישראלים זהה, לפחות בכל הנוגע לסרט זה, לטעם של הצופים בעולם: "שרק 2" בבימוי אנדרו אדמסון הוא הסרט הנצפה ביותר בשנה החולפת גם בארצות הברית, שם הסתכמו הכנסותיו בקופות ב-450 מיליון דולר; בכל העולם היו הכנסותיו של הסרט 900 מיליון דולר.



ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שבהן מספרי הצופים בכל סרט שעלה למסכים אינם מתפרסמים באופן קבוע. הנתונים נמצאים בידי מפיצי הסרטים והם מעבירים אותם לאולפנים הגדולים בחו"ל, אך בוחרים לא לשתף את הקהל הישראלי במידע. זאת, אף שפרסום הנתונים יכול לסייע לסרטים רבים למשוך קהל.



למקום השני ברשימת הסרטים הנצפים ביותר - המתייחסת רק לסרטים זרים שהוקרנו בארץ ואינה כוללת נתונים על סרטים ישראליים - הגיע "שר הטבעות: שיבת המלך", עם 405 אלף צופים. במקום השלישי "הארי פוטר והאסיר מאזבקאן", שאותו ראו כ-300 אלף צופים. לשם השוואה, בארצות הברית הסרט מדורג במקום הרביעי ברשימת שוברי הקופות של השנה, עם הכנסות בסך 250 מיליון דולר. לפניו, במקום השלישי בארצות הברית, ניצב סרטו של מל גיבסון "הפסיון של ישו", שלא הופץ בישראל, והכניס באמריקה 370 מיליון דולר; הסרט מדורג במקום הרביעי ברשימות הכלל-עולמיות, עם הכנסות בסך 600 מיליון דולר.



למקום הרביעי בישראל הגיע "טרויה" בבימוי וולפגנג פטרסון, שמשך 290 אלף צופים, בעוד בארצות הברית הגיע הסרט רק למקום ה-12 והכנסותיו הסתכמו ב-130 מיליון דולר. למקום החמישי בארץ הגיע "משפחת סופר-על", סרט מצויר מבית פיקסאר, שעדיין מוקרן על המסכים בישראל; עד כה צפו בסרט 275 אלף בני אדם בישראל.



אחת ההפתעות הבולטות ברשימת נתוני הצפייה היא התברגותו של הסרט "הנרקוד" במקום השישי. הסרט, בבימוי פיטר צ'לסום ובכיכובם של ריצ'רד גיר וג'ניפר לופז, מכר 250 אלף כרטיסים ועדיין מוקרן. בארצות הברית, לעומת זאת, הסרט מדורג רק במקום ה-53, עם הכנסות בסך כ-60 מיליון דולר בלבד. למקום השביעי בארץ הגיע "תפוס ת'כריש" (250 אלף צופים), הנמצא במקום השמיני ברשימה האמריקאית.



למקום השמיני הגיע "היום שאחרי מחר" בבימוי רונלד אמריק, שמשך 220 אלף צופים בארץ. בארצות הברית הוא תפס את המקום השישי (עם הכנסות בסך 190 מיליון דולר) ובעולם - את המקום החמישי (500 מיליון דולר). את רשימת עשרת הסרטים הזרים חביבי הקהל הישראלי סוגרים סרט הילדים המצויר "אחי הדוב" (205 אלף צופים) ו"ספיידרמן 2" (כ-200 אלף צופים).



עם הסרטים האחרים שהצליחו למשוך קהל רב השנה נמנים "אבודים בטוקיו", שזיכה את סופיה קופולה בפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר ומשך 195 אלף צופים בארץ; "שמש נצחית בראש צלול", סרטם של מישל גונדרי וצ'רלי קאופמן, שצפו בו 125 אלף בני אדם והוא עדיין מוקרן; "חינוך רע", סרטו האחרון של פדרו אלמודובר, שהביא 120 אלף צופים לבתי הקולנוע; "חיוך של מונה ליזה", בכיכובה של ג'וליה רוברטס, שנכשל בארצות הברית (הכנסותיו שם הסתכמו ב-60 מיליון דולר), אך הצליח לעורר את עניינם של 110 אלף צופים בישראל.



בתחום סרטי האיכות בלטו השנה "שיחות נפש" בבימוי דניס ארקאן הקנדי, שזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר בשפה זרה ומשך בארץ 85 אלף צופים; "החיים הם נס" בבימוי אמיר קוסטוריצה, שפתח את פסטיבל ירושלים האחרון וזכה ל-60 אלף צופים; "כשהנערים שרים" בבימוי כריסטוף בארטייה, שנשלח השנה כנציג צרפת לאוסקר האמריקאי ומכר 50 אלף כרטיסים בארץ; ו"עם הראש בקיר" בבימוי פאטי אקין, שזכה בפרס "דוב הזהב" בפסטיבל ברלין ומשך כ-30 אלף צופים בישראל. סרטו של אקין זכה לפני כשבועיים בתואר הסרט הטוב של השנה בטקס חלוקת הפרסים של האקדמיה האירופית לקולנוע ומשום כך הועלה שוב לאקרנים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully