וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות הגמל של לאומי הפילו את עסקת בעלי העניין שתיכנן יולי עופר במליסרון

הרצל לקס

29.12.2004 / 18:30

עופר הציע למליסרון שבשליטת עופר נכסים לרכוש ממנו נכסים בהונגריה; ההתנגדות של קופות הגמל של לאומי באה זמן קצר לאחר שנציגי הבנק תמכו בעסקת בעלי עניין אחרת של האחים עופר בצים



יולי עופר, בעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב מליסרון, החליט לוותר על העברת עסקת בעלי עניין במסגרתה ניסה למכור למליסרון נכסים שבשליטתו בהונגריה. עופר החליט לסגת מעניין המכירה לנוכח התנגדות קופות הגמל של בנק לאומי המחזיקות בכ-8% ממליסרון.



ההתנגדות של קופות הגמל מבית בל"ל בולטת דוקא על רקע העובדה שבנק לאומי מחזיק בכ-20% ממניות החברה לשיראל, חברת האחזקות הגדולה של בני משפחת עופר. בעסקת בעלי עניין גדולה אחרת - במסגרתה ניסתה משפחת עופר להעביר עסקת בעלי עניין בצים שבה תקנה חברת הספנות 12 אניות מחברה אחרת של העופרים - דווקא תמכו נציגי הבנק באסיפת בעלי המניות שנערכה בחברה לישראל.



במקביל להודעה על ביטול העסקה עם יולי עופר הודיעה הנהלת מליסרון על מדיניות דיווידנד חדשה בחברה. ראשית יחולק דיווידנד של 15 מיליון שקל בגין רווחי 2004, כשהיום הקובע לחלוקה יהיה ה-11 בינואר. בנוסף תחלק מליסרון דיווידנד של 15 מיליון שקל בכל אחד מ-4 הרבעונים של שנת 2005.



מליסרון מפעילה את קניון הקריון באיזור הקריות וכן מחזיקה בכ-30% מקניון רננים ברעננה. את תשעת החודשים הראשונים של 2004 סיימה מליסרון בהכנסות של 100 מיליון שקל וברווח נקי של 42 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully