וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי מכוניות ממולכדות התפוצצו בריאד

רויטרס

29.12.2004 / 21:07

הפיגוע הכפול אירע בסמוך לבניין משרד הפנים ולבניין מרכז הכוחות המיוחדים בבירה הסעודית. עובר אורח אחד נהרג וכמה נפצעו קל. שוטרים הרגו 7 קיצונים, בקרב יריות בצפון העיר

שתי מכוניות ממולכדות התפוצצו הערב בבירת סעודיה, ריאד. אחת המכוניות התפוצצה בסמוך לבניין משרד הפנים, השנייה התפוצצה זמן מועט לאחר מכן בסמוך למרכז הכוחות המיוחדים בבירה. בנוסף דיווחו עדי ראייה על יריות שנשמעו באזור. רשתות הטלוויזיה בסעודיה מדווחות על עובר אורח אחד שנהרג, וכמה אנשי ביטחון פצועים קל. על פי הדיווחים, לא נגרם נזק של ממש לבניין משרד הפנים.

בשלב זה לא ידוע עדיין האם מדובר בפיגועי התאבדות, ולא נתקבלה נטילת אחריות על הפיגועים. מקורות סעודים מדווחים, כי שוטרים הרגו זמן קצר לאחר הפיגועים שבעה קיצונים איסלאמיים בריאד בקרב יריות. המשטרה הסעודית עורכת מצוד אחר קיצונים נוספים. להערכת השלטונות השבעה קשורים לפיגועים היום בעיר. שר הפנים הסעודי מסר, כי כל התוקפים היו אזרחים סעודים. ההערכה היא כי הפיגועים קשורים לארגון אלקאעדה.

מוקדם יותר היום הרגו שוטרים סעודים מבוקש איסלאמי קיצוני אחד, ועצרו שניים נוספים בעיר ג'דה.

הפיגועים היום מהווים המשך להגברת ההתקפות על הממלכה בחודשים האחרונים מצד קיצונים איסלאמיים. ברקע מצויות הערכות של מומחים, על פיהן ארגונו של אוסאמה בן-לאדן החליט להגביר את מאמציו כנגד השלטון הסעודי. מאז מאי 2003 נהרגו בפיגועים בערב הסעודית 170 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully