וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.339 שקלים

נתן שבע

30.12.2004 / 15:57

היורו ירד בשיעור דומה ל-5.91 שקלים. את מרבית המסחר ריכז המגזר העסקי עקב התאמות חשבונאיות של סוף שנת הכספים והמרות סוף החודש של המגזר היצואני

הדולר היציג מחק את כל העלייה שביצע אתמול והיום הוא חזר להיחלש ב-0.8% לרמה של 4.339 שקלים. מחדרי העסקות נמסר על מחזורים ערים, כאשר המגזר העסקי מרכז פעילות רבה בעקבות המרות סוף החודש של המגזר היצואני. הפעילות הערה נובעת גם בגלל התאמות שהמגזר העסקי מבצע לקראת סוף השנה. פעילים העריכו כי לרגל סוף שנת הכספים מחר נראה היום ומחר פעילות ערה יותר ממה שהורגלנו. בעולם נחלש היורו ב-0.2% לרמה של 1.358 דולר ליורו ובארץ נחלש היורו ב-0.8% לרמה של 5.904 שקלים.

ההערכות הן כי בטווח הקרוב ייסחר הדולר בהשפעת פער הריביות בין השקל למטבע האמריקאי, שעומד על 1.45% לאחר שהנגיד קליין הוריד השבוע את הריבית ב-0.2%. עתה מעריך השוק כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בחודש פברואר ברבע אחוז נוסף ובכך יצמצם עוד את פער הריבית שעומד כבר כעת בשפל היסטורי.

בסיכום שנתי נחלש הדולר בכ-1%, כלומר ב-5 אגורות בלבד. היחלשותו של הדולר בעולם בחודשים האחרונים על רקע הגידול בגירעון בארה"ב תרמה לא מעט לייסוף השקל, כשהוא נתמך גם ממכירות של זרים שהמירו דולרים על מנת להשקיע בשוק המניות התל אביבי. היורו טיפס בשיעור שנתי של 6.6% כלומר עלייה של כ-43 אגורות בשערו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully