וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת סינית על התערבות ארה"ב בעסקת המזל"טים

30.12.2004 / 11:46

גורם בכיר במשרד החוץ הסיני הביע ביקורת חריפה על התערבות ארה"ב בנושא עסקת המז"לטים בין ישראל לסין. כינה את ההתערבות: "חסרת שחר ולא הגיונית"

טאנג ג'יאקסואן, גורם בכיר במשרד החוץ הסיני מתח ביקורת על הלחץ שמפעילה ארצות הברית על ישראל לביטול עיסקת המז"לטים שמכרה לסין. הגורם כינה את הפעולה האמריקאית "חסרת שחר ולא הגיונית".

"אנחנו משתפים פעולה עם ישראל מתחומים רבים, ובשום אופן לא פוגעים באינטרסים של כל גורם שלישי", אמר ג'יאקסואן לסוכנות הידיעות איי.פי, "כל הפרעה והתערבות של כל מדינה אחרת בעולם היא חסרת שחר ולא הגיונית". "העניין מטופל על ידי שתי המדינות (ישראל וסין), וכך הוא צריך להישאר", הוסיף ג'יאקסואן.

"לארצות הברית יש עניין ממושך לגבי מכירת והעברת נשק הגנתי וטכנולוגיה לסין, ואנו נמשיך להעלות עניין זה עם בני בריתנו, חברים ושותפים. לצד זאת, אנו מצפים מארצות הברית לקבל עליה גישה אחראית לגבי מכירת נשק לסין", סיכם.

ארצות הברית דורשת מישראל לא להחזיר לסין מזל"טי תקיפה, שנרכשו על ידי סין והושבו לארץ לצורך שיפוצים. הפנטגון דרש מישראל להפר את ההסכם עם סין, שכבר הכניסה למערך המבצעי שלה את המזל"טים. ההערכה היא שהדרישה האמריקאית עלולה להוביל למשבר מדיני בין ישראל לסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully