וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת שטראוס-עלית ומנכ"לה צפויים לעמוד לדין בגין עבירות על חוק ההגבלים בפרשת קדבורי

אמיר הלמר

30.12.2004 / 12:09

גיורא בר דעה ו-6 עובדים נוספים בחברה יואשמו בניסיון לדחוק את רגליה של יצרנית השוקולד קדבורי, בעת שזו ניסתה לחדור לשוק הישראלי; הגשת כתב האישום כפופה לשימועים שיערכו ברשות



חברת שטראוס-עלית ומנכ"לה, גיורא בר דעה, צפויים לעמוד לדין ביחד עם 6 נושאי משרה נוספים בחברה, בגין עבירות על חוק ההגבלים העסקיים בפרשת דחיקת רגליה של יצרנית השוקולד קדבורי, בעת שזו ניסתה להיכנס לשוק הישראלי לפני כשלוש שנים.



לפני יומיים קיבלו בר דעה ונושאי המשרה האחרים, בהם מתניה שוורץ - מי שהיה מנהל השיווק של החברה, ויובל עירד שהיה מנהל המכירות שלה לשוק הפרטי - מכתב מהרשות להגבלים עסקיים, לפיו הוחלט להעמידם לדין בכפוף לזכות שימוע שתינתן להם. למכתב צורפה טיוטת כתב האישום.



הרשות מיחסת לבר דעה ולאחרים הפרה של הוראות פרק המונופולין בחוק. לפי הנטען בטיוטה, עלית והבכירים בה ניצלו לרעה את מעמדה של החברה כבעלת מונופול בשוק השוקולד, וערכו הסדרים שטירפדו את חדירת השוקולד המתחרה מתוצרת קדבורי לישראל.



הרשות טוענת בין השאר כי עלית סירבה לספק לחנויות שעובדות עם קדבורי סחורה, הודיעה לבתי העסק כי תבטל את ההנחות שניתנות להם במידה שימכרו את מוצרי קדבורי ובמקביל שיפרה את תנאי הסחר למי שהבטיח שלא לעבוד עם קדבורי.



היקפו של שוק השוקולד הישראלי ומוצריו מוערך בכמיליארד שקל בשנה, והוא נשלט על ידי עלית המחזיקה בנתח של כ-70% מהשוק והוכרזה בשל כך ב-1998 כמונופול. במסגרת הכרזתה כמונופול, ניתנו לעלית הוראות כי נאסר עליה להתקשר עם לקוחותיה בהסדרים הכוללים הסכמות בלעדיות מסוג כלשהו, ישירות או עקיפות.



החקירה בחשדות כנגד עלית והבכירים החלה חודשים ספורים לאחר כניסתה של קדבורי לישראל. קדבורי הודיעה על כניסתה לישראל בדצמבר 2002 לאחר היערכות של שנתיים. את כניסתה לישראל ביצעה קדבורי באמצעות חברת כרמית, שאף הסבה את שמה ל-"כרמית-קדבורי ישראל".



רני רהב, דובר קבוצת שטראוס עלית, מסר בתגובה: "שטראוס עלית פועלת בשוק המזון מזה עשרות שנים תוך שימת דגש על היחס והדאגה לצרכנים ולקמעונאים. פעלנו תמיד על פי החוק במדינת ישראל ונמשיך לפעול כך בעתיד, אנו מאמינים בצדקתנו. אנו מאמינים שאנשינו פעלו במסגרת הכללים המקובלים והחוק בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully