וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלשתינית מתעקשת כי סיטיגרופ ניהל חשבון בסך 6.8 מיליון דולר עבור ערפאת למרות הכחשות הבנק

סוכנויות הידיעות

30.12.2004 / 14:43

הרשות פירסמה באתר האינטרנט שלה את מספר חשבון הבנק של החברה שהיתה בשליטת ערפאת בסיטיגרופ; סיטיגרופ ממשיך להכחיש את הטענות



קבוצת השירותים הפיננסיים הבינלאומית הגדולה בעולם, סיטיגרופ, ניהלה חשבונות והשקעות בסך 6.8 מיליון דולר של חברה, שהיתה למעשה בשליטת יו"ר הרשות הפלשתינית המנוח, יאסר ערפאת. כך לדברי חברי המועצה המחוקקת של הרשות הפלשתינית, חנן עשראווי ועזמי שועיבי, דיווחה בלומברג. קרנות ההשקעה היו תחת חשבון מספר 7/306579/007 של PCSC בסיטיבנק, כך פירסמה הרשות הפלשתינית באתר האינטרנט שלה.



החברה, פלסטיין קומרשל סרוויסס (PCSC), החזיקה את החשבון בסיטיגרופ עד להעברתו לקרן ההשקעות פלסטין אינווסטמנט, עולה מהדו"ח השנתי של הקרן לשנת 2003. הקרן הוקמה בשנת 2002 כדי לאחד את החזקות הרשות הפלשתינית ולהכפיפם לשר האוצר של הרשות.



בראיון טלפוני לבלומברג אמרה עשראווי כי ערפאת עצמו היה זה שייסד את פלסטיין קומרשל סרוויסס, וכי "הסמכות היתה בידיו". עם זאת הוסיפה כי שמו של ערפאת מעולם לא הופיע בחשבונות שבהם שלט.



עזמי שועיבי, יו"ר ועדת הכלכלה של המועצה המחוקקת של הרשות הפלשתינית, אמר כי חברת פלסטיין קומרשל סרוויסס, שהיתה בבעלות הרשות הפלשתינית, "היתה בשליטת ערפאת".



סיטיגרופ הכחישה כבר מספר פעמים דיווחים שלפיהם ניהלה חשבונות והשקעות בסך 6.8 מיליון דולר עבור ערפאת, וטענה כי הם שגויים לחלוטין. "סיטיגרופ אינה מחזיקה בחשבון עבור ערפאת - ומעולם לא החזיקה בו", נאמר בהודעת סיטיגרופ מה-19 בנובמבר. דוברי החברה חזרו על ההודעה ב-23 בדצמבר. אתמול אמרה דוברת החברה לבלומברג כי "אין שינוי בהודעתנו הקודמת".



אתר בלומברג טוען כי ניהול חשבונות אלה נעשה בניגוד לתקנות הבנק, שבהן נקבע כי כל דמות ציבורית צריכה לקבל את אישורה של ועדה מיוחדת לפני ניהול חשבונותיה בבנק. חוסר יכולתו של הבנק לחקור בנוגע ללקוחותיו ולמנוע הלבנת כספים, הוביל לסגירת חטיבת הבנקאות הפרטית ביפאן בחודש ספטמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully