וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה ביישום המלצות "ועדת ברנע": חברות יוכלו להמשיך לדווח במתכונת הקיימת עד סוף מאי 2005

צבי זרחיה

30.12.2004 / 16:58

הדו"ח התקופתי במתכונת החדשה הוא למעשה מעין תשקיף; חברות רבות לא ערוכות לדיווח במתכונת זו ולכן נעתרה ועדת הכספים לבקשה לדחות את יישום המלצות הוועדה ממארס 2005 למאי 2005



ועדת הכספים אישרה היום את הצעת רשות ניירות ערך לאפשר לחברות שתתקשנה להיערך לדיווח בהתאם להמלצות "ועדת ברנע" לדחות באופן חד פעמי את מועד הגשת הדו"ח התקופתי במתכונת החדשה.



החלטת הוועדה באה בעקבות פנייתו של איגוד החברות הציבוריות הנסחרות בבורסה, לפיה מועד פרסום הדו"ח התקופתי לפי עקרונות "ועדת ברנע" יידחה לחברות שתבקשנה זאת לסוף מאי 2005 במקום לסוף מארס 2005.



דחיית פרסום הדו"ח התקופתי לא תפגע בפרסום הדו"חות הכספיים במועדם, כלומר עד סוף מארס 2005, וזאת במתכונת הדו"ח התקופתי הקיים.



מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות גד סואן בירך על ההחלטה ואמר שהיא תסייע לחברות הציבוריות בהערכות החדשה. לדבריו, מדובר בפרסום ראשון של דו"ח תקופתי ורכב השונה מהותית מהדו"חות הקודמים.



הדו"ח התקופתי במתכונת החדשה הוא למעשה מעין תשקיף והכנתו כרוכה בתהליך ארוך. חברות רבות לא פירסמו תשקיף במשך שנים רבות ועליהן להתחיל מבראשית וללמוד את הכללים החודשיים באופן יסודי. הדבר מטיל עליהן עול נוסף במיוחד על חברות קטנות ובינונית.



סואן הוסיף כי הדו"ח התקופתי יתבסס על נתונים כספיים ל-31 בדצמבר 2004 שיהיו בידי החברות רק בפברואר-מארס 2005 ורק אז יהיה ניתן לשלבם בדו"ח התקופתי. לדבריו, לא מדובר רק בשילוב טכני אלא בשילוב מהותי המחייב עבודה מקיפה ולכן נדרשת הדחייה, לפחות בפעם הראשונה עד ללימוד ו"עיכול" ההוראות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully