וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב פתחה את השנה ברגל ימין

נתן שבע

2.1.2005 / 17:06

המעו"ף עלה ב-0.8%. את עליות השערים הובילו מניות הבנקים הגדולים - לאומי עלתה ב-1.2% והפועלים עלתה ב-0.3%


בורסת תל אביב פתחה את שנת 2005 ברגל ימין. לאחר פתיחה מהוססת הבוקר, התחזקו עליות השערים בצהריים ובסיום המסחר הוסיפו המדדים המובילים עד 1.2% בשעריהם. מדד המעו"ף עלה ב-0.8% לרמה של 623.12 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 1.2% לרמה של 643.87 נקודות ומדד התל טק עלה ב-1.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-680 מיליון שקל.

באוויר מרחפת סברה על המשך הורדת הריבית של בנק ישראל, דבר שמקרין לחיוב על שוק המניות. ינואר מאופיין לעתים בעליות שערים - תופעה המכונה "אפקט ינואר". פעילים בשוק המקומי העריכו כי אם אכן יתרחש אפקט כזה, הטריגר לכך יהיה מהשווקים בעולם ולא מהשוק המקומי.

היום לא התקיים מסחר בדולר, ובמסגרת המסחר באופציות מתחזק הדולר ב-0.8% לרמה של 4.34 שקלים. בשוק האג"ח מתחזקים השחרים לטווח ארוך בשיעורים של עד 0.3% בעקבות ירידת התשואות בארה"ב בסוף השבוע.

את המסחר הובילו גם היום מניות הבנקים הגדולים: לאומי עלתה ב-1.2% במחזור הגדול בשוק - 50 מיליון שקל. הפועלים , שנסחרה רוב היום בירידות, הוסיפה 0.3%.

מפעלי נייר חדרה איבדה 2.8% במחזור של 36 מיליון שקל. ל-TheMarker נודע כי מיקי דורסמן, שהחזיק בחברה בשיעור של 11%, מחסל את אחזקתו ומוכר מניות בהיקף של 100 מיליון שקל ובהנחה של 4% ממחיר הפתיחה הבוקר.

במגזר מניות הכימיה המגמה החיובית נמשכת כשכי"ל עלתה ב-1.3%. החברה הודיעה היום כי תבצע הפרשה חד פעמית של 25 מיליון דולר בגין סגירה מתוכננת של מתקן פוספטים שהיא מפעילה במדבר צין. לפי גורמים בחברה סגירת המתקן והמעבר לייצור באתרים אחרים יביאו להוזלה משמעותית בעלויות ההשבחה והייצור של דשנים. באותו מגזר מכתשים אגן הוסיפה 1.3%.

מניית טבע טיפסה ב-0.7% וריכזה את המחזור השלישי בהיקפו. בסוף השבוע קיבלה פייזר אישור מה-FDA לשיווק תרופת הליריקה (Lyrica), מוצר המשך של הניורונטין - שגירסה גנרית שלה, הגבפנטין, הושקה על ידי טבע הישראלית לפני כחודשיים וחצי. עם זאת, אישור ה-FDA, שלא כמו האישור הקיים לניורונטין, חל רק על שימוש בתרופה לטיפול בכאבים עצביים מתמשכים ולא על שימוש בה לטיפול בפרכוסים של חולי מחלת הנפילה.

טאואר עלתה ב-8.9% לאחר שפתחה בפער ארביטראז' חיובי של 6.1%. היום הודיעה החברה על השלמת עסקת מכירת אחזקתה בסייפן תמורת 39 מיליון דולר. שנה קלה לא עברה על טאואר, במהלכה איבדה המניה 71%.

מניות המיזוג הבטחוני הגדול ממשיכות לטפס: אלביט מערכות עלתה ב-2.7% והשלימה עלייה של 10% מאז הידיעות הראשונות על המיזוג. כור עלתה ב-2.4% והשלימה זינוק דומה. תדיראן קשר עלתה 2.7% והשלימה קפיצה של 7.5% מאז אותה ידיעה.

"אפקט פימי" במניית פורמולה ממשיך. המניה קפצה היום ב-5.7% והשלימה זינוק של 17% מאז פרסום הידיעה על כניסת קרן פימי שבשליטת ישי דוידי להשקעה בחברה.

פעילות גם במניות פולגת 1 ופולגת 4 שטיפסו ב-13.3% ו-9.2% בהתאמה. צביקה בארינבוים השלים את רכישת החברה ביום חמישי ומתחיל לסדר שם עניינים. החברה מכרה את אחזקתה בחברה הבת גוני פלדה (51%) לחברה זרה בתמורה לרווחים של 50% בשלוש השנים הקרובות, אם יהיו כאלה. החברה הפסידה למעלה מ-30 מיליון דולר בארבע השנים האחרונות ומכירתה משאירה את החברה עם עסקי בגיר הרווחיים. בעקבות המכירה תרשום פולגת הפסד הון של 15 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully