וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל קרנות הנאמנות ביל מילר היכה את ה-S&P 500 זו השנה ה-14 ברציפות

עפרה שלו

2.1.2005 / 9:09

מדובר ברצף שאף מנהל קרנות נאמנות אחר לא הצליח להשיג מאז 1960 לפחות, כך על פי נתונים של מורנינגסטאר



מנהל קרנות הנאמנות המפורסם והמהולל, ביל מילר, מלג מייסון היכה את מדד ה-S&P 500 זו השנה ה-14 ברציפות, רצף שאף מנהל קרנות נאמנות אחר לא הצליח להשיג מאז 1960 לפחות, כך על פי נתונים של מורנינגסטאר. מילר הצליח להפתיע אפילו את עצמו: בתחילת החודש אמר מילר כי הוא צופה שהשנה יישבר הרצף, וביצועי הקרנות שלו לא יהיו טובים יותר מאלו של מדד השוק S&P 500.

קרן הוואליו טראסט (Value Trust) של מילר פיגרה אחר התשואה של המדד במשך רוב 2004, אולם הצליחה לסיים את השנה ביתרון של 1%. התשואה של הקרן היתה 11.96%, לעומת תשואה של 10.88% שהניב המדד, כפי שעולה מנתונים של ליפר מקבוצת רויטרס.



לקראת סוף השנה התאוששו כמה מן המניות העיקריות שבהן מחזיקה הקרן ובהן אמזון. מפעילת אתר מכירות הספרים, אמזון, עמדה באוקטובר על ירידה שנתית של 43%, אולם הצליחה לסיים את השנה בירידה של 16% בלבד.



לג מייסון ואליו טראסט מנהלת נכסים של 14.8 מיליארד דולר ומשקיעה בעיקר במניות של חברות גדולות. גם מדד ה-S&P 500 מורכב בעיקר ממניות של חברות גדולות, והוא נחשב לסמן העיקרי של שוק המניות האמריקאי.



בניגוד למנהלי השקעות רבים, מילר אינו משחק בהשקעות של הקרן אלא נצמד למניות שבהן בחר לתקופה ארוכה למדי, גם לאחר שמחירן מזנק. אחת המניות החדשות שבהן השקיע מילר היא מניית ענקית מנועי החיפוש - גוגל - מנייה שהניבה תשואה של כ-93% מאז תחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully