וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים השתלטו על תחנת משטרה בפרו

2.1.2005 / 14:34

אנשי מילואים מורדים לקחו 10 שוטרים כבני ערובה במחוז דרומי של המדינה, והרגו 5 שוטרים בקרב יריות. תובעים מנשיא פרו, טולדו, להתפטר. הנשיא הכריז על מצב חירום למשך 30 יום

נשיא פרו, אלחנדרו טולדו, הכריז על מצב חירום במחוז בדרום האנדים בפרו. כך דווח הבוקר בבי.בי.סי. זאת, לאחר שעשרות אנשי מילואים מורדים השתלטו על תחנת משטרה מקומית. עשרה אנשי משטרה נלקחו כבני-ערובה ושבעה אזרחים נפצעו בתקרית, שאירעה בעיירה אנדהואילס. בקרב יריות שהתפתח היום, מספר שעות לאחר תחילת התקרית, נהרגו חמישה שוטרים.

קבוצת המורדים דורשת את התפטרותו המיידית של הנשיא. טולדו, מצדו, קיצר חופשה כדי לערוך ישיבת ממשלה בהולה, והכריז על מצב חירום בן 30 יום. מצב זה מבטל זכויות אזרח בסיסיות כגון חופש ההתארגנות, מאפשר לרשויות לערוך חיפושים בבתים ללא צווים ומכפיף את האזור לשליטתם של שירותי הביטחון.

בראיון מתחנת המשטרה, האשים מנהיג הקבוצה אנטאורו הומאלה את הנשיא טולדו כי הוא נכנע לתכתיבי משקיעים זרים, ודרש לשים קץ לזרימת הון מצ'ילה השכנה, יריבה מסורתית של פרו. "לא נעזוב את תחנת המשטרה עד שטולדו יתפטר, אם כי אני מוכן גם לשאת ולתת על כך", אמר. אחיו של הומאלה הנהיג מרד צבאי נגד הנשיא הקודם אלברטו פוג'ימורי בשנת 2000 ונמצא כנראה בדרכו להצטרף להתקוממות הנוכחית. עוד דווח, כי אזרחים מקומיים הצטרפו להפגנות תמיכה במורדים.

הנשיא טולדו נמצא בשפל כבד בסקרי דעת הקהל לאחרונה, וזוכה לשיעור תמיכה של 11% מן הציבור במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully