וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הפילים ידעו על הצונאמי המתקרב?

2.1.2005 / 11:12

למרות מותם של מאות אלפי בני אדם באסון הטבע, לא נתקבל אף דיווח על חיות מתות. חוקרי טבע טוענים, כי לחיות הבר יש חוש שישי והן חשו בסכנה המתקרבת

חוקרי טבע בסרי לנקה דיווחו, כי למרות האובדן העצום של חיי אדם באסון הצונאמי, לא היו דיווחים על מקרי מוות של חיות. גלי הצונאמי, שהיכו לפני שבוע בחופי סרי לנקה הגיעו לטווח של שלושה וחצי קילומטר בתוך שמורת טבע "יאלא". העובדה שאף חיה מתה לא נמצאה מחזקת את הטענה, שלחיות יש חוש שישי בכל הנוגע לסכנה מתקרבת.

שמורת הטבע הלאומית היא ביתם של פילים, איילים, אריות וקרוקודילים. השמורה ידועה בשל יכולת השימור האיכותי שבה, וכמו כן היא אחד המקומות הטובים ביותר בעולם לצפיה בפנתרים. בבי.בי.סי דווח, כי הפארק סגור כעת בעקבות נזקי השטפונות ומותם של תיירים ועובדי המקום.

דבי מרטיר, שעובדת בשמורה באי סומטרה, אמרה כי היא לא הופתעה לגלות שהחיות לא נפגעו. "חיות בר הן רגישות להפליא", אמרה והוסיפה: "יש להן שמיעה נפלאה והן בוודאי שמעו את הגל המתקרב מרחוק". לדבריה, הן חשו בוויברציות ובשינוי בלחץ האוויר ונמלטו למקומות בהן חשו בטוחות.

ישנן עדויות רבות בעולם לבריחה של ציפורים וחיות בר לפני רעידות אדמה והתפרצויות הר געש. אין עדות מדעית מוכחת לקיום החוש השישי, אך הדיווחים על הישרדות החיות אחרי גל הצונאמי הקטלני מוסיפים תובנה על התנתהגות החיות, ואולי בעתיד ישמש החוש השישי כאות אזהרה גם לבני האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully