וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות מאמינה בסייפן: מימשה זכות סירוב למכירת המניות על ידי טאואר ל-GA והגיעה להחזקה של 10% מסייפן

שירלי יום-טוב

2.1.2005 / 10:53

רכשה מניות ב-31 מיליון דולר לפי מחיר של 14 דולר למניה ועלתה מהחזקה של כ-2.1% קודם לכן; טאואר תרשום רווח הון של 32 מ' ד' ממכירת המניות וההפסד הנקי ברבעון הרביעי יקטן בחצי דולר למניה



חברת כלל תעשיות היא זו שרכשה מחברת טאואר סמיקונדקטור את מרבית מניות סייפן, ולא קרן ההשקעות האמריקאית ג'נרל אטלנטיק, כך עולה מהודעת כלל תעשיות הבוקר.



לפני כחודש הודיעה טאואר על מכירת מניותיה בחברת השבבים הישראלית, סייפן, תמורת 39 מיליון דולר, כאשר שם הרוכשת לא פורסם, אולם התברר כי מדובר בקרן GA. חברת כלל תעשיות, שהחזיקה כ-2.1% ממניות סייפן, החליטה לממש זכות סירוב למכירת המניות ל-GA ורכשה את מרבית המניות שהוצעו למכירה, בסכום של 31 מיליון דולר. את יתרת המניות הנמכרות רכשו מספר בעלי מניות אחרים בסייפן. כלל לא התקשתה לגייס את ההון הנדרש עבור העסקה, שכן רק ביום חמישי היא מכרה לצביקה בארינבוים את החזקתה בפולגת תמורת 34 מיליון דולר.



זכות הסירוב היתה נתונה לכלל בעלי המניות שרכשו בעבר מניות סייפן, כך שעבור כלל מדובר במהלך מעניין, שאיפשר לה להפוך באחת לבעלת המניות השנייה בגודלה בחברה עם 10%. בעל המניות הגדול ביותר הוא מייסד סייפן והמנכ"ל, ד"ר בועז איתן, שמחזיק יחד עם עובדים נוספים כ-55% מהמניות. בעלי מניות נוספים הם קרנות ההון סיכון, קונקורד, עם 6% וג'מיני עם כ-7%. חברת השבבים AMD ופוג'יטסו היפאנית מחזיקות בכ-10% ולחברת אם סיסטמס הישראלית כ-2%.



אבי פישר, משנה ליו"ר אי.די.בי, ומנכ"ל משותף בכלל תעשיות והאחראי על עסקי ההיי-טק בקבוצה, ציין כי, "מימוש זכות הסירוב בסייפן על ידינו מוכיח את האמון וההערכה הרבה שאנו רוחשים לחברת סייפן בהובלתו של המייסד ויושב הראש שלה, ד"ר בועז איתן. כלל תעשיות, כמו גם קבוצת אי.די.בי. כולה, תמשיך ותתור אחר הזדמנויות השקעה אטרקטיוויות בתעשיית ההיי-טק הישראלית".



כלל תעשיות שילמה כאמור 31 מיליון דולר תמורת כ-7.9% מהחברה, ולפי מחיר של 14 דולר למניה המשקף לסייפן שווי שוק של כ-390 מיליון דולר. כלל ציינה כי בהתקיים אירועים מסוימים, הכוללים הנפקה, מכירה חלקית או מלאה, או מיזוג, היא תשלם תמורה נוספת בגין המניות הנמכרות, בשיעור 10% מההפרש בין מחיר המניה בעסקה הנוכחית והמחיר למניה שייקבע באירוע שכזה.



אחד מהאירועים האלה שסביר כי יתקיים בקרוב הוא הנפקת סייפן בנאסד"ק. כלל תעשיות ציינה כי ייתכן שהנפקה או מכירה יחולו עד סוף אוגוסט 2005, אולם הנפקת החברהאמורה להתרחש הרבה לפני כן. בשוק ההון העריכו כי ההנפקה תיסגר עוד לפני תום 2004 אולם סייפן טרם הגישה תשקיף לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). כעת מעריכים כי ההנפקה תיסגר עד סוף הרבעון הראשון.



בהודעה נפרדת דיווחה היום טאואר כי השלימה את מכירת המניות וכי היא תרשום רווח הון של 32 מיליון דולר שיתרום להקטנת ההפסד הנקי שלה בחצי דולר למניה ברבעון הרביעי. טאואר פירסמה תחזית לרבעון הרביעי לשורה העליונה בלבד ולפיה ההכנסות יהיו 30-33 מיליון דולר. ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 35.1 מיליון דולר והפסד נקי של 39.4 מיליון דולר, או 60 סנט למניה. רווח ההון, הנמוך ב-7 מיליון דולר בלבד מהסכום בו נמכרו המניות, מצביע על התשואה הגבוהה שנרשמה על ההשקעה בסייפן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully