וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: אני עדיין יו"ר האופוזיציה

2.1.2005 / 18:22

לדבריו, עדיין אין לעבודה הסכם תקף עם הליכוד, ולכן הוא עדיין מחזיק בתפקיד. לפיד: זה שיא חדש של פתטיות. פריצקי תומך במועמדות אלי ישי: אעשה הכל כדי להשאיר את לפיד מחוץ לוולבו

סוגיית מינוי יו"ר חדש לאופוזיציה הופכת לסאגה פוליטית סבוכה. יושב ראש מפלגת העבודה, שמעון פרס, הודיע בצהריים ליושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין, כי אין למפלגתו הסכם רשמי על כניסה לממשלה, וכי לאור זאת הוא עדיין רואה עצמו כיושב ראש האופוזיציה. בגלי צה"ל דווח כי בשל כך צפויה להדחות ההכרזה על יושב ראש חדש לאופוזיציה, שתוכננה למחר.

יושב ראש שינוי, יוסף לפיד, הגדיר את הצהרתו של פרס: "שיא חדש של פאתטיות". לפיד הוסיף: "עד היום שמענו על פוליטיקאים שנאחזים בקרנות המזבח, אבל פרס נאחז בקרניים של שני מזבחות".

ההערכות בכנסת הן כי דחיית ההכרזה על יושב ראש חדש לאופןזיציה פועלת נגד יושב ראש ש"ס, אלי ישי, שמבקש לקבל את התפקיד, במקום לפיד שאמור לזכות בו מתוקף היותו יו"ר המפלגה הגדולה באופוזיציה. ישי יצטרך כעת לחדש את המאמצים לגיוס חתימות שתומכות במינויו.

על פי הדיווחים הצליחה ש"ס לגייס 31 חתימות – המספר הדרוש למינוי ישי לתפקיד. חלק מהחתימות שהצליח ישי להשיג הן של חברי כנסת מיהדות התורה, שכמו פרס, נמצאת במגעים להצטרפות לקואליציה. עוד תומך בישי ח"כ יוסף פריצקי, שמעוניין לנקום בחבריו לשעבר משינוי, והבטיח לעשות "הכל כדי להשאיר את לפיד מחוץ לוולבו".

במקביל מנהלת ש"ס מגעים מתקדמים גם עם חבר הכנסת מיכאל נודלמן ועם סיעת רע"ם במטרה שייתמכו במינויו של ישי. בשינוי מאיימים לנקוט בצעדים משפטיים אם המהלך יצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully