וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת היסודות של הטארוט

שגיא מנדלבוים

3.1.2005 / 17:27

היכרות עם ארבעת היסודות המרכיבים את קלפי הטארוט, היא הבסיס להבנה של תהליכים בחיינו ולפירושם

דרך אמנות הקריאה בקלפים אנו לומדים להכיר את החיים ואת הדרך בה אנו מממשים את השאיפות והרצונות שלנו. הקלפים מאפשרים לנו לערוך מסע אל עולמנו הפנימי, דרך מפגשים עם 78 הוויות הקיימות בנו. בסופו של התהליך אנו זוכים להבין את עצמנו, את הפוטנציאל הטמון בנו ואת התהליכים הקשורים למימוש עצמי.

כדי להציג את הפן החומרי, של קלפי הטארוט מסוג ה'מיינור ארקונה' יש להכיר את ארבעת היסודות המרכיבים אותם. היכרות עם היסודות היא הבסיס להבנת תהליכי המימוש בחיינו ולפירוש אותו מציעים הקלפים.

יסוד האש

זהו היסוד הראשון, המתחיל את הכל ויוצר יש מאין. בפועל הכל מתחיל כאן. זהו הניצוץ הראשון, הרצון והתשוקה הבוערים בנו וגורמים לנו לעשות את הבלתי אפשרי. לדוגמה: שני אנשים המכירים זמן רב כידידים "נדלקים" אחד על השני והופכים לבני זוג, רק לאחר שנים. הבשלת הידידות למערכת זוגית התאפשרה רק לאחר שנים, כיוון שיסוד האש היה חסר בהתחלה. יסוד האש הוא החוליה החסרה, זו שיוצרת והופכת יש לאין.

את ההתחלות בחיינו אנו צריכים לזהות ולממש בזמן, אחרת ההזדמנות נמוגה, או ליתר דיוק "נשרפת". דוגמא טובה לכך היא זוגות שמתחילים לצאת. שלב ה"דייטינג" מתממש באיזשהו שלב והופך למערכת יחסים. לא תמצאו זוגות שיוצאים שנה ויותר: אנו שואפים להתקדם: לגור ביחד, לפתוח חשבון בנק משותף, להתחתן וכו'. אם הזוגיות לא תתממש בזמן, תמלא את מקומה תחושת פספוס.

ביסוד האש יש הרבה עוצמה. הוא מייצג את הראשוניות, את הגולמי, שעוד לא בשל. לכן זהו יסוד חסר דחיות סיפוקים. הוא אימפולסיבי ולרוב גם אגוצנטרי. הוא חושב על עצמו ועל הרצונות שלו ודבר לא יעצור אותו מלהשיג את מה שהוא רוצה. וטוב שכך, אחרת, אם הכוח הזה לא היה קיים בנו, לא היינו יכולים להתחיל את ההתחלות בחיינו.

יסוד האדמה

יסוד האדמה מייצג את הצרכים. אך לא את הרצונות, ויש לשים לב היטב להבדל שבין השניים. לדוגמה: הכמיהה לזכות בלוטו באה מהרצונות שלנו, אך זהו בהחלט איננו צורך. הצרכים שלנו פשוטים הרבה יותר: מקום לינה, אוכל, מערכת יחסים וכו'. יסוד האדמה מלמד אותנו להתחבר לצרכים, לטעת שורשים, לממש את ההוויות שלנו וליצור המשכיות.

יסוד האדמה מלמד אותנו להבין מי אנחנו ומה באמת נכון לנו בחיים. הוא עוסק בפשטות ובתמורה החומרית שאנו מקבלים כאשר אנו עושים את מה שנכון לנו.

רבים רואים את יסוד האדמה כיסוד המתמקד בכסף וכבסיס לשחיתויות ורדיפת בצע. אך כדאי להדגיש, כי עלינו למצוא את נקודת האיזון בכל יסוד. כך, למשל, יסוד האדמה יכול לייצג חומריות יתר, רדיפה אחרי כסף, התמכרות לעבודה, קמצנות, היצמדות, עקשנות. ויסוד האש יכול לייצג אגו, כעסים, אימפולסיביות, חוסר יכולת לדחות סיפוקים וכמובן שגם את החלק השני המגיע לאחר שההתלהבות נגמרת: איבוד עניין, הזנחה וחוסר שקט.

שגיא מנדלבוים עוסק בהומיאופתיה קלאסית ומרצה בנושא טארוט וחלומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully