וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים: גורמים בהנהלת בזק התכוונו לעשות שימוש בהשקעות ב-YES כדי לפגוע בכבלים

הדר חורש

3.1.2005 / 19:52

שטרום אומר כי לא נמצאו הוכחות ישירות לפגיעה אלא שמנהלים התבטאו ברוח זו; אישר לבזק להגדיל אחזקותיה בלווין ולהזרים כספים לחברה בתנאי שגם יתר בעלי המניות ישתתפו בהשקעה



"מבדיקה שערכה רשות ההגבלים העסקיים במסמכי בזק, עולה כי מלכתחילה התכוונו גורמים בהנהלת החברה לעשות שימוש בהשקעות בחברת הלוויין כדי לפגוע בחברות הכבלים, במטרה למנוע מהן תחרות בבזק בתחום הטלפוניה". כך טוען הממונה על ההגבלים, דרור שטרום, בתגובתו לבקשתה של בזק להגדיל את אחזקותיה בחברת הלוויין יס.



מנוסח הודעתו של הממונה עולה כי לא נמצאה הוכחה ישירה לטענה שבזק מקיימת את חברת הלוויין רק כדי לפגוע בניסיון הכבלים לפתח תחרות בתחום הטלפוניה, ואולם נמצאו בחברה מנהלים שהתבטאו ברוח זו.



בזק, המחזיקה בכ-49% ממניות חברת הלוויין, ביקשה מהממונה אישור לממש אופציה להגדלת אחזקותיה ל-54%. במקביל הודיעה החברה על תוכנית להזרמת 440 מיליון שקל נוספים לחברת הלוויין, שבעקבותיה יגדלו האחזקות ל-60% ממניות חברת הלוויין.

הממונה אישר לבזק את הגדלת האחזקות, ובלבד שחלקה של החברה בהזרמות ההון לחברת הלוויין בתשעת החודשים הקרובים יהיה זהה לחלקה של בזק בחברה. המשמעות היא שבזק לא תוכל להזרים לחברת הלוויין הון, ללא השתתפות מקבילה של בעלי המניות האחרים בחברת הלוויין - יורוקום, פולאר וקבוצת גילת די.בי.אס.



החלטת הממונה על ההגבלים מתואמת עם החלטתו של שר התקשורת, אהוד אולמרט, להגביל את הזרמות בזק לחברת הלוויין ולהתנותן בהזרמה מקבילה של השותפים. שותפיה של בזק לא חתמו על הסכם המימון האחרון לחברת הלוויין, ושטרום רואה בכך אות לכך שבזק אינה משקיעה בחברת הלוויין משיקולים עסקיים טהורים, אלא במטרה להפעיל לחץ עסקי על חברות הכבלים המנסות להקים רשת טלפון שתתחרה בבזק.



בכבלים התייחסו היום בביטול להחלטתו של שר התקשורת, וטענו כי לא תהיה לה השפעה על מצב התחרות. בזק הודיעה כי בכוונתה לעתור לבג"ץ בנימוק שלשר התקשורת אין סמכות להגביל את ההזרמה לחברת הלוויין. החלטת שטרום עשויה לעכב את הפנייה לבג"ץ.



היום הודיעה החברה כי היא שוקלת את מהלכיה בעקבות החלטות שטרום ואולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully