וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים בכנס מחאה: דו"ח דוברת עוסק רק בפיטורים

יולי חרומצ'נקו

3.1.2005 / 20:00

בכנס מחאה של ארגוני המורים ביד אליהו השווה ראש ארגון המורים, רן ארז, את הדו"ח להסכם ריבנטרופ-מולוטוב; מורים הניפו שלט: "לימור לבנת חבלה"



מאת יולי חרומצ'נקו



כעשרת אלפים מורים שהגיעו ב-200 אוטובוסים מרחבי הארץ מילאו את היכל הספורט ביד-אליהו בתל אביב, בעצרת משותפת של שני ארגוני המורים במחאה נגד המלצות דוברת, מעצרות המחאה הגדולות ביותר שערך ארגון עובדים כלשהו.



בכנס מחו ראשי ארגוני המורים, יוסי וסרמן ורן ארז, על אי שיתוף המורים בתהליך כתיבת הדו"ח, על פיטורי המורים שמחייבות המלצות הדו"ח, ועל כך שיישומו ייעשה על גבם של המורים.



יו"ר ארגון המורים רן ארז, אף השווה את הדו"ח להסכם ריבנטרופ-מולוטוב ערב מלחמת העולם השנייה. רבים מהמורים והמורות בכנס נשאו מדבקות עליהן נכתב "החינוך זה אנחנו". המורים הניפו שלטים כמו "לימור לבנת חבלה", "הרפורמה בחינוך לא על גב המורים", ו"צמצום מספר הילדים בכיתות מקטין אלימות".



בתוך קהל המורים נראו גם מנהלי בתי ספר, מפקחים ובעלי תפקידים במשרד החינוך.



מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, הביע אכזבה מאי שיתוף המורים בכתיבת הרפורמה שהדו"ח המסכם שלה יפורסם ביום ראשון הקרוב. "הושטנו יד לדוברת, גודל הציפייה כגודל האכזבה", אמר. וסרמן תקף את הדו"ח בטענה שמדובר בדו"ח "טכני ניהולי" שאינו עוסק בפדגוגיה אלא בקיצוץ תקציבי במשרד שיחייב פיטורים של עשרות אלפי מורים.



"משרד החינוך הפך להיות משרד רואי חשבון", אמר וסרמן. "תוכנית לבנת דוברת באה לכסות על מערומיה של מערכת החינוך. בשלוש השנים האחרונות קוצצו 3 מיליארד שקל מתקציבי המשרד. דוברת קיבל אישור לעשות כל דבר כל עוד לא יעלה כסף. דוברת יגיש את הדו"ח ויחזור לעסקיו באמריקה. לבנת תסמן 'וי' בקורות החיים ואנחנו נישאר המקור התקציבי של המהפיכה הזאת".



וסרמן וארז הביעו התנגדות לכוונת ועדת דוברת לבטל את תוספות הגמול השונות במשכורות המורים ולהעביר את העסקת המורים ממשרד החינוך למינהלי חינוך אזוריים.



פרופ' יוסי יונה מאוניברסיטת בן-גוריון טען בכנס כי מסקנות הוועדה יגרמו להפרטתה של מערכת החינוך וחלוקתה למערכות חינוך נפרדות לעשירים ועניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully