וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורונט מתקנאת במנועי החיפוש: תחדל למכור רשיונות תוכנה ותשיק מנוע אשר מסוגל לספק תשובות על כמיליון נושאים

עומרי כהן

3.1.2005 / 20:15

החברה תחדל למכור רשיונות תוכנה ותתבסס על פרסום מקוון; מניית גורונט, אשר נסחרה במהלך היום בירידה של כ-4%, שינתה כיוון בעקבות ההודעה ומוסיפה כעת 1.2%



חברת גורונט (סימול: GRU) הירושלמית התקנאה, כך נראה, במנועי החיפוש באינטרנט, אשר הולכים וצוברים תאוצה בכל הנוגע להכנסות מפרסומות מקוונות. גורונט, אשר התבססה עד כה על מכירת רשיונות לטווח קצוב עבור תוכנה פרי פיתוחה, הודיעה היום על השקת מנוע חיפוש שפיתחה, אשר יהיה זמין לכלל הגולשים ברשת. בכך מקווה גורונט למשוך גולשים רבים לאתר, אשר יביאו בעקבותיהם גם את כספי הפרסום המיוחלים.



גורונט, אשר הונפקה בחודש אוקטובר בבורסת AMEX שבניו-יורק, פועלת בשוק כבר למעלה מ-6 שנים. החברה פיתחה תוכנה המספקת לגולשים באינטרנט מידע על שמות ונושאים שונים באמצעות הקלקה על עכבר המחשב. התוכנה מתבססת על מאגרי המידע הקיימים ברשת. אולם הכנסות החברה הלכו והידלדלו בתקופה האחרונה. מחיר רשיון התוכנה ירד ב-25% ל-30 דולר וברבעון השלישי דיווחה החברה על הכנסות של 44 אלף דולר בלבד, לעומת 183 אלף דולר ברבעון המקביל לו אשתקד.



היום, כאמור, דיווחה גורונט על השקת אתר האינטרנט שלה Answers.com. בגורונט ציינו כי מלבד היותו מנוע חיפוש לכל דבר, מתבסס האתר על כמאה מקורות מידע שונים ומסוגל לספק לגולשים תשובות על כמיליון נושאים, שמות ומושגים.



"השינויים בתנאים של שוק החיפוש באינטרנט מאפשרים לנו כיום לחלוק את המוצרים שלנו עם כלל הגולשים באינטרנט", ציין בהודעת החברה בוב רוזנשיין, מנכ"ל גורונט ומייסדה. לדבריו, מצפה גורונט לצבור הכנסות מפרסום באתר החברה, בהתאם להצלחת האתר בקרב הגולשים ברשת.



בגורונט ציינו כי החברה לא תמכור רשיונות חדשים, אולם תמשיך לספק שירותים למנויים הקיימים עד סיום החוזה עימם. בנוסף תמשיך גורונט לספר שירותים למנוע החיפש של אמזון, A-9, ולחברת קומט סיסטמס.



מניית גורונט, אשר נסחרה במהלך היום בירידה של כ-4%, שינתה כיוון בעקבות ההודעה וכעת מוסיפה המניה 1.2% למחיר של 8.8 דולרים, המשקף לחברה שווי של 40 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully