וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנסים ופושעים פוגעים בניצולי האסון באסיה

רויטרס

4.1.2005 / 0:08

מאזורי האסון מגיעים דיווחים על אונס, ביזה, חטיפות ושרלטנות. באירופה שודדים בתי נעדרים. הנשיא בוש מינה את אביו ואת הנשיא לשעבר קלינטון, לעמוד בראש מבצע התרמה לנפגעי האסון

שודדים, אנסים, חוטפים ושרלטנים מנצלים את מצבם של שורדי האסון במזרח אסיה ושל משפחות הקורבנות. ידיעות ואזהרות הגיעו עד כה מבריטניה, שבדיה, סרי לנקה, תאילנד והונג קונג, המדווחות כי פושעים רבים מנצלים את הכאוס; במזרח אסיה התרחשו מקרי אונס והתעללות, ובאירופה אירעו מקרי שוד בבתים של תושבים שהוכרזו נעדרים.

שדולת נשים בסרי לנקה דיווחה, כי אנסים משחרים אחר ניצולות חסרות בית. בהודעתן נמסר כי "קיבלנו דיווחים על מקרי אונס, אונס קבוצתי, הטרדות מיניות, והתעללות פיזית בנשים וילדות, במהלך מבצעי ההצלה שנערכו ללא פיקוח, ובזמן השהייה במחנות המחסה הזמניים".

ארגון "שמרו על הילדים" הזהיר, כי צעירים שהתייתמו בצונאמי חשופים לניצול מיני. "הניסיון מקטסטרופות קודמות מראה כי ילדים פגיעים במיוחד בזמנים כאלו".

בתאילנד גנבים שהתחפשו לשוטרים והצילו פועלים, שדדו מזוודות וכספות מבית מלון באזור קו-לאק.

שבדיה שלחה שבעה שוטרים לאזור, עקב דיווח כי ילד שבדי בן 12 נחטף, לאחר שהוריו טבעו באסון.

הסיוע האמריקאי עשוי להגיע למיליארד דולר

כתב "הארץ", נתן גוטמן (וושינגטון), ושירות "הארץ" מוסיפים:

ארה"ב ממשיכה להגביר את מאמצי הסיוע שלה לנפגעי הצונאמי באסיה. אתמול, אחרי ששר החוץ קולין פאוול שוגר לאזור בראש משלחת מיוחדת, הכריז הנשיא בוש גם על מינויים של שני קודמיו בתפקיד, ביל קלינטון וג'ורג' בוש האב, לעמוד בראש מבצע כלל ארצי לגיוס תרומות למען נפגעי האסון. במסיבת עיתונאים משותפת של שלושת הנשיאים בבית הלבן, פנה בוש לאזרחי ארה"ב וביקש מהם לתרום ביד נדיבה למען הנפגעים.

"אני מבקש מכל אמריקאי לתרום כפי יכולתו", אמר בוש. מבצע גיוס הכספים שבראשו יעמדו קלינטון ובוש האב, פונה לא רק לאזרחים פרטיים, אלא גם לבעלי הון ולחברות עסקיות. שני הנשיאים יפנו לבעלי העסקים ויבקשו מהם להרים תרומות גדולות, באמצעות התחייבות כספית ישירה וגם על ידי עידוד עובדיהם לתרום והשוואת גובה התרומות של העובדים.

הכרזתו של הנשיא בוש על הקמת צוות גיוס הכספים היא צעד נוסף של הממשל לסייע לנפגעי הצונאמי וכן להתמודד עם הביקורת שהוטחה בארה"ב בגלל תגובתה המאוחרת לאסון והסכומים המזעריים שהתחייבה בתחילה לתרום.

כיום, כבר עומד גובה הסיוע האמריקאי המובטח על 350 מיליון דולר, ולפי ההערכות הוא יגיע עד מיליארד. התוספת אמורה לבוא מפעולות תקצוב שייזום הקונגרס, אשר פתח אתמול את מושבו החדש. ארה"ב גם השלימה את הצבתה של נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" וקבוצת הספינות המלווה אותה באזור הנפגע. העברת נושאת המטוסים מאפשרת שימוש נרחב במסוקים המוצבים עליה במטרה להעביר מזון, תרופות ומים לאזורים הזקוקים לעזרה.

אתמול גם החליט הפנטגון להעביר לאזור בית חולים נייד הממוקם על גבי הספינה "מרסי" ואשר יכול לטפל בכאלף חולים. הכוונה היא להעביר באמצעות מסוקים ומטוסים לבית החולים הנייד פצועים וחולים שזקוקים לטיפול מיידי.

סוכנות איי.פי מדווחת כי השחקנית סנדרה בולוק תרמה מיליון דולר לצלב האדום האמריקאי, שיוקדשו לנפגעי הצונאמי.

כ-145 אלף נספים נמנו עד כה

עד כה נמנו כ-145 אלף הרוגים באסון, ומוערך שהמניין הסופי יהיה עוד גדול יותר. בכל המדינות שנפגעו נמשכים היום המאמצים לחיפוש ניצולים נוספים ולפינוי גופות ההרוגים. צוותי סיוע הומניטרי ממשיכים לזרום לאינדונזיה, הודו, סרי לנקה ותאילנד, באחד ממבצעי הסיוע הגדולים בהיסטוריה. בישראל, אספו מתנדבי המשמר האזרחי בגדים במשקל חמש טונות, תרומה לנפגעי האסון.

מספר ההרוגים והנעדרים הזרים באסון הטבע עלה, והוא עומד כעת על כ-9,000. בקול ישראל דווח, כי כ-3,000 מההרוגים והנעדרים הם שבדים וכ-1,000 הם מגרמניה. בין הנספים הזרים כ-600 איטלקים וכ-500 נורבגים. עד כה נמנו גם כ-159 הרוגים בריטים, אך לדברי שר החוץ ג'ק סטרו, מספרם עלול להגיע ל-200. בנוסף, מוגדרים 99 אזרחי בלגיה כנעדרים, 200 אזרחי הולנד, שלושה מלוקסמבורג ושלושה מספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully