וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המוליכים למחצה ירד ביותר מ-2%; גוגל עלתה 5% בעקבות המלצה

TheMarker

3.1.2005 / 23:23

סאן מיקרוסיסטמס וסיקמור נטוורקס איבדו 5% ו-6% בהתאמה בעקבות הורדות המלצה; אתרוג'ניקס צנחה ב-20% לאחר שהודיעה על בעיות בניסויים בתרופה חדשה



בורסות וול סטריט פתחו את 2005 ברגל שמאל וסגרו את יום המסחר הראשון של השנה בירידות, על רקע נתוני מקרו שפורסמו היום בארה"ב ונפילה במחירי הנפט שגררה ירידות במניות האנרגיה. מדד המוליכים למחצה ירד ב-2.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר במגמה מעורבת. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.003% לרמה של 4.219%.



מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה בדצמבר זה החודש השני ברציפות. המדד של מכון ISM עלה בחודש שעבר לרמה של 58.6 נקודות, לעומת 57.8 נקודות בנובמבר, ומעט מעל לתחזית הכלכלנים. בממוצע עמד המדד בשנת 2004 על רמה של 60.5 נקודות - רמתו השנתית הממוצעת הגבוהה ביותר מאז שנת 1973.



הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו במפתיע בנובמבר ב-0.4% לקצב שנתי של 1.01 טריליון דולר, על רקע האטה בבנייה למגורים. כך דיווח היום מסחר המסחר האמריקאי. מדובר בירידה החודשית הראשונה מזה עשרה חודשים. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.4%.



מחיר הנפט הגולמי ירד היום ב-3% על רקע תחזיות להמשך מזג האוויר הנוח בארה"ב ולביקוש מוגבל לדלק להסקה. החוזים על הנפט מסוג Light Crude (טקסס מתוק) למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 42.12 דולר לחבית, ירידה של 1.33 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



במגזר השבבים נרשמו ירידות. ביום שישי פירסמה התאחדות תעשיית השבבים (SIA) נתונים לפיהם מכירות השבבים בעולם גדלו ב-1.3% בנובמבר על בסיס חודשי. אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ירדה ב-1.4%; .איי.אם.די (סימול AMD) ירדה ב-2.8%.



סאן מיקרוסיסטמס (סימול SUNW), המייצרת שרתים לרשתות ארגוניות ואתרי אינטרנט, הובילה הירידות במגזר החומרה. המניה ירדה ב-5.2% לאחר שבית ההשקעות סנפורד ברנסטיין הוריד את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר" על רקע ההערכה כי מניות החברה יקרות בעקבות עלייה של יותר מ-50% שרשמו מאז חודש אוגוסט. עוד בלטה גייטוויי (סימול GTW) עם ירידה של 2.8%.



יצרנית ציוד התקשרות סיקמור נטוורקס (סימול SCMR) איבדה 6.2% לאחר ש-CSFB הוריד את המלצתו למנייה מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר" בטענה כי המחיר הנוכחי של מניית החברה גבוה משווייה האמיתי.



במגזר האינטרנט בלטו לטובה מפעילות מנועי החיפוש הגדולות באינטרנט, גוגל ויאהו, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את תחזית ההכנסות לשתי החברות ברבעון הרביעי. גוגל (סימול GOOG) עלתה ב-5.2%; יאהו (סימול YHOO) הוסיפה 1.3%.



מניית יצרנית התרופות מרק (סימול MRK) ירדה ב-2.7% בעקבות ראיון עם חוקר מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA), ד"ר דיוויד גרהאם, שהתפרסם היום ב"פייננשל טיימס". בראיון, העריך דרהאם כי מספר האנשים בארה"ב אשר מתו או שנגרם נזק חמור לליבם בעקבות שימוש בתרופת ויוקס של החברה גבוה משהעריך תחילה ועשוי להגיע ל-139 אלף בני אדם - פי חמש מהערכות קודמות.



עוד בלטו לשלילה במגזר התרופות מניות סופרג'ן ואתרוג'ניקס. סופרג'ן (סימול SUPG) נפלה ב-13.5% לאחר משכה בקשה שהגישה ל-FDA לאישור תרופה ניסיונות לטיפול בסרטן הלבלב. אתרוג'ניקס (סימול AGIX) צנחה ב-20.5% לאחר שהודיעה על שינויים במערך הניסויים הקליניים בתרופה שפיתחה לטיפול בטרשת עורקים אשר יביא לדחיית מועד השלמת הניסויים לתחילת 2006.



יצרנית הציוד הרפואי בוסטון סיינטיפיק (סימול BSX) ירדה ב-3.5% על רקע הורדת המלצה של ג'יי.פי מורגן מ"משקל יתר" ל"נייטרלי" על רקע ההערכה כי תחזית מכירות הסטנטים של החברה "גבוה מדי".



וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, צופה כי המכירות בארה"ב בדצמבר, בחנויות הפתוחות לפחות שנה, עלו ב-3%. לפני שבוע צפתה החברה כי המכירות בחנויות זהות בדצמבר יהיו באמצע טווח תחזית הצמיחה של 1% - 3%. מניית וול מארט (סימול WMT) עלתה ב-1%.



הליברטון (סימול HAL), קבלנית שירותי שדות הנפט והבנייה השנייה בגודלה בעולם, הודיעה היום על השלמת הסדר בסך 4.17 מיליארד דולר ליישוב מאות אלפי תביעות הקושרות לשימוש באסבסט. המניה ירדה ב-3.1%.



חברות הנפט רשמו ירידות על רקע הירידה במחירי הנפט: אקסון מוביל (סימול XOM) ירדה ב-2.3%; שברון טקסקו (סימול CVX) איבדה 3.1%.



ענקית המיכון הכבד קאטרפילר (סימול CAT) רשמה ירידה של 2.5% על רקע נתוני הוצאות הבנייה המאכזבים שפורסמו היום בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully