וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות אי הוודאות סביב מבנה הבעלות בחברה: עוף טוב יוצאת במהלך מיתוג מחדש בהשקעה של 10 מיליון שקל

איילה צורף

4.1.2005 / 20:40

בשלוש השנים החולפות לא טיפלה אסם במותג המוביל שלה בתחום העוף, ואיבדה את שליטתה הבלתי מעורערת למאמא עוף של תנובה



כחצי שנה לאחר מינויו למנכ"ל עוף טוב, יוצא הרצל עוזר למהלך שיווקי כולל בהשקעה של 10 מיליון שקל במטרה להחזיר לחברה את הבכורה בשוק השניצלים המעובדים. בשלוש השנים החולפות נרדמה אסם בשמירה בכל הקשור לטיפול במותג המוביל שלה בתחום העוף, ואיבדה את שליטתה הבלתי מעורערת למאמא עוף של תנובה.



ההחלטה על מיתוג מחדש התקבלה למרות שבימים אלה מנהלים הבעלים של עוף טוב, אסם (50%) ומשקי עמק הירדן ובית שאן (50%) דיונים על אפשרות לפירוק השותפות. כל אחד מהצדדים הביע עניין ברכישת חלקו של השני והמצב יוצר מתיחות בין הצדדים. עוזר, אגב, כבר רגיל לנהל חברות שבהן הבעלים נמצאים במתיחות. בעברו היה מנכל גו-נקסט, שבה היתה מתיחות בין סאני לפלאפון.



עוזר, איש אמונו של מנכ"ל אסם, דן פרופר, החל בארגון מחדש בעוף טוב מיד עם מינויו. "למרות מהלכים רבים מצד תנובה, בעוף טוב בחרו בשנים האחרונות שלא להגיב, וזאת היתה אחת הטעויות העיקריות. השתיקה של עוף טוב איפשרה לתנובה לגדול ולקחת את המובילות בתחום", אומר עוזר.



בשלוש השנים האחרונות הוחלפו שלושה מנכ"לים בעוף טוב, ונראה כי זו אחת הסיבות להיעדר מיקוד בחברה. עוזר החליף את שלמה ברק, שמילא את תפקיד המנכ"ל במשך כשנה. קודם לכן שימש מוטי גולדברג כמנכ"ל החברה. אך עוזר מצביע על סיבות אחרות בעטיין לא הצליחה החברה לשמור על מובילות בשוק שהיה מזוהה עימה מאוד. "איכות לא היתה דבר מקודש", הוא אומר. "עכשיו זה הדבר העיקרי שמנחה אותנו. אימצנו את הסטנדרטים של נסטלה, בכל מה שקשור לאיכות המוצרים".



לדבריו, "המהלך שבו התחלנו כעת הוא הגדול בתולדותנו". המחזור השנתי של החברה מסתכם בכ-300 מיליון שקל. במסגרת המהלך משיקה החברה לוגו חדש, אריזות חדשות ומוחקת את המותגים "הוד לבן" ו"מילי".



"המטרה היא לחזור למובילות בתחום השניצלים, הקטגוריה העיקרית שבה אנו פועלים. מטרה נוספת היא להפוך לשחקן שני חזק בתחום הנקניקים והנקניקות, אחרי זוגלובק", אומר עוזר. בעבר היתה עוף טוב, במותג "הוד לבן", שחקנית שנייה בגודלה בשוק הנקניקים, אבל גם בתחום זה היא איבדה נתחי שוק לטובת טירת צבי ויחיעם שהתחזקו.



גודל שוק השניצלים והקציצות מוערך ב-250 מיליון שקל בשנה ואילו המכירות בשוק הנקניקים והפסטרמות, בו שולטת זוגלובק, מוערכות ב-350 מיליון שקל בשנה.



אחד המהלכים שערך עוזר עם כניסתו לתפקיד היה החלפת משרד פרסום. עד לפני כחצי שנה טיפל פוגל אוגילבי בתקציב ועוזר העביר אותו לגלר-נסיס. גלר התבקש להפוך את עוף טוב למותג-על בתחומי השניצלים המוכנים קפואים ומצוננים, הקציצות המוכנות, הנקניקים והנקניקיות. הסיסמה שנבחרה להוביל את ההשקה מחדש היא "חיבוק טוב ואוכל טוב", המבוססת על המשולש "אמא-ילד-אוכל". בקרוב יעלו לאוויר כמה פרסומות למגוון המוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully