וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות קלות; חברת התעופה דלתא איירליינס יורדת ב-5.6%

ליאון איצקר

5.1.2005 / 17:47

שוק האג"ח בארה"ב רושם ירידות; AIG, חברת הביטוח הגדולה בעולם, עולה ב-1% לאחר שהעלתה את הדיווידנד לבעלי המניות ב-67%; יצרנית השבבים Xilinx יורדת ב-1.9%



בורסות וול סטריט נסחרות בעליות קלות. שוק האג"ח בארה"ב רושם ירידות והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.004% לרמה של 4.287%.



אתמול דווח כי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) היתה חלוקה בסוגיית עתיד האינפלציה בארה"ב, לפי פרוטוקולים של ישיבתה מה-14 בדצמבר. מהפרוטוקולים עולה כי מספר חברים בוועדה הביעו חשש כי השילוב של חולשת הדולר יחד עם מחירי האנרגיה הגבוהים וההאטה בגידול בפריון העבודה עלול להביא לעליות מחירים. הערכה זו עשויה להביא את הבנק להעלאת ריבית מהירה מזו שלה מצפה השוק.



מחירי הנפט הגולמי בניו יורק חזרו לעלות אתמול על רקע חששות למחסור בנפט להסקה ולנוכח הודעת סעודיה כי צימצמה את תפוקת הנפט שלה ב-500 אלף חביות ליום כפי שהתחייבה בשנה שעברה במסגרת החלטת ארגון אופ"ק לקצץ את התפוקה. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה בפברואר נסגרו אתמול במחיר של 43.91 דולר לחבית, זינוק של 5.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת יורדים החוזים לפברואר ב-16 סנט למחיר של 43.75 דולר לחבית.



AIG, חברת הביטוח הגדולה בעולם, העלתה את הדיווידנד לבעלי המניות ב-67%. החברה מסרה כי תשלם לבעלי המניות 12.5 סנט למניה, עלייה מ-7.5 סנט למניה. חברת הביטוח, שנחקרה בעבר בחשדות להונאה ואף שילמה 126 מיליון דולר לצורך יישוב טענות מסוג זה, טוענת כי ההטבה מגיעה עקב ביטחון במצבה הפיננסי ובתוכניותיה האסטרטגיות לעתיד. מניית AIG עולה ב-1%.



יצרנית התרופות האמריקאית בריסטול מאיירס סקוויב מנהלת מגעים עם מספר חברות למכירה של חטיבת התרופות לצרכן שלה - כך דיווח "ניו יורק טיימס" מפי מנהלים המקורבים לשיחות. לפי העיתון, אנליסטים מעריכים את שווי החטיבה ב-700 מיליון דולר עד מיליארד דולר. מניית בריסטול מאיירס (סימול BMY) עולה ב-0.1%.



יצרנית השבבים Xilinx (סימול XLNX) יורדת ב-1.9% לאחר שהחברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה.



הסניף הקנדי של חברת הום דיפו, קמעונאית העשה-זאת-בעצמך, הודיע כי ירכוש את חברת התאורה המסחרית לייטמור דיסטרביוטרס. העסקה, שפרטיה טרם סוכמו, צפויה להיסגר בתוך שלושים יום. מניית הום דיפו (סימול HD) יורדת ב-0.4%.



דלתא איירליינס (סימול DAL), חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, הודיעה היום כי תקצץ את מחירי הטיסות בתוך ארה"ב בעד 50% בניסיון למשוך בחזרה נוסעים מחברות התעופה המוזלות. מניית דלתא איירליינס יורדת ב-5.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully