וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עמרי כהן

5.1.2005 / 23:40

מדד נאסד"ק ירד ב-0.8% ל-2,091 נקודות, בהמשך לירידה של 3.2% בשני ימי המסחר הקודמים. מדד דאו ג'ונס איבד 0.3%, והשלים שישה ימים רצופים של ירידות

יומיים של ירידות שערים חדות גרמו היום למשקיעים בוול סטריט לשמור על מידה של זהירות ולמרות ירידה במחירי הנפט והתרחבות נוספת במגזר השירותים בארה"ב, הסתיים גם יום המסחר השלישי השבוע בירידות. מדד נאסד"ק ירד ב-0.8% ל-2,091 נקודות, בהמשך לירידה של 3.2% בשני ימי המסחר הקודמים. מדד דאו ג'ונס איבד 0.3%, והשלים שישה ימים רצופים של ירידות.

בשוקי הנפט ירד מחירו של הזהב השחור ב-56 סנט ל-43.35 דולר לחבית, על רקע גידול חד מהצפוי במלאי הנפט להסקה בארה"ב. מלאי הדלקים המזוקקים, הכולל גם את הנפט להסקה, גדל בשבוע שעבר ב-2 מיליון חביות - זינוק חד מהרבה מתחזית האנליסטים של רויטרס לגידול של 166 אלף חביות. מלאי הנפט להסקה לבדו גדל ב-1.2 מיליון חביות בשבוע שעבר.

נתון חיובי הגיע גם מהגזרה המקרו כלכלית, ולפיו בחודש דצמבר גדל קצב ההתרחבות של המגזר הלא-יצרני האמריקאי. נתוני מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, אשר פורסמו היום, הצביעו על עלייה לרמה של 63.1 נקודות, מרמה של 61.3 נקודות בנובמבר. הכלכלנים, בממוצע, דווקא צפו ירידה קלה ל-61 נקודות.

את המניות הישראליות חברת גילוי התרופות קריקס, אשר זינקה ב-26.3% למחיר של 14.2 דולר במחזור גבוה של כ-6 מיליון מניות. קריקס דיווחה לפני הפתיחה על תוצאות חיובית בשלב השני של הניסויים בתרופת ה-KRX-101, אשר מיועדת לטפל בסיבוכים בכליות, מהם סובלים חולי סוכרת. בניסוי שנערך ב-150 חולים נבדקה בעיקר סוגיית הבטיחות בשימוש בתרופה. קריקס דיווחה כי CSG - הגוף שערך את הניסוי, המליץ לחברה לגשת לשלב השלישי של הניסויים הקליניים בתרופה, וכי הכוונה היא להתחיל בהם תוך שלושה חודשים.

האנליסטים הביעו גם הם סיפוק מהתוצאות שפירסמה קריקס. בבית ההשקעות אופנהיימר חזרו על המלצת "קנייה" למניה בצירוף מחיר יעד של 25 דולר, וציינו כי להערכתם תסיים קריקס את השלב השלישי בניסוי כבר בקיץ הקרוב. בבית ההשקעות ג'פריס העלו את מחיר היעד למניה מ-16 ל-20 דולר, וציינו כי להערכתם צפויה התרופה להגיע לשוק בעוד שנתיים וחצי. בג'פריס מעריכים את השוק הפוטנציאלי לתרופה במיליארד דולר.

מדד המוליכים של פילדלפיה ירד ב-1% נוסף, והשלים ירידה של 6% בשלושה ימים. בבנק ההשקעות דויטשה בנק העלו היום את מחיר היעד למניית יצרנית מוצרי ושבבי הפלאש הישראלית אם סיסטמס מ-23 ל-25 דולר, אולם המניה נגררה אחר חברותיה למגזר ואיבדה 0.4% ל-18.7 דולר. בדויטשה בנק העריכו כי ברבעון האחרון של 2004 נהנתה אם סיסטמס ממכירות חזקות, על רקע ביקושים ערים שנרשמו בתקופת החגים למוצרי הדיסק-און-קי ולטלפונים הסלולריים החכמים, בהם מותקנים שבבי זיכרון מתוצרת אם סיסטמס. במקביל, העלו בדויטשה בנק את תחזיותיהם להכנסות שהשיגה החברה ברבעון שהסתיים בדצמבר, ולאלו שתשיג בשנת 2005 כולה. ההמלצה למניה נותרה "קנייה". במקביל, הודיעה אם סיסטמס על השקה של כרטיס זיכרון חדש ליישומי מולטימדיה במכשירים סלולריים חכמים.

מנגד, טיפסה מניית יצרנית השבבים לטלפונים דיגיטליים אלחוטיים די.אס.פי.ג'י ב-2.1% למחיר של 21.8 דולר, לאחר שבבית ההשקעות CIBC העלו את מחיר היעד למניה מ-21 דולר ל-25 דולר, למרות שההמלצה נותרה "תשואת מגזר" בלבד.

מניית השבבים הישראלית השלישית צורן איבדה 3.4% ל-10.7 דולר.

מניית נפלה ב-8.3% למחיר של 30.8 דולר במחזור גבוה של כ-900 אלף מניות. גורמים בשוק העריכו כי ייתכן שמשקיע מוסדי בכיר, המחזיק במניות רבות של החברה, החל להקטין את אחזקותיו בה, במסגרת מגמה כוללת של צמצום החשיפה לשוקי המניות.

חברת התרופות הגרמנית שוורץ פארמה דיווחה כי בית משפט מחוזי בניו ג'רסי קיבל את טענתה, וקבע כי טבליות ה-Moexipril מתוצרת טבע מפירות את הפטנט על תרופת ה-Univasc של החברה הגרמנית, אשר מיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. טבע החלה לשווק את המוקסיפריל במאי 2003, אולם הפסיקה את שיווקן כשנה לאחר מכן בעקבות התביעה של שוורץ פארמה כנגדה. החברה הגרמנית מתכוונת כעת להגיש תביעת פיצויים כנגד טבע, אשר עשויה במקביל לערער על ההחלטה לערכאה שיפוטית גבוהה יותר.

עם זאת, האנליסט אורי הרשקוביץ מבית ההשקעות לידר ושות' ציין כי במקרה הגרוע ביותר מבחינתה, תיאלץ טבע לשלם לשוורץ פארמה פיצויים בשווי של כמה עשרות מיליון דולרים, ובכך יסתיים העניין. הרשקוביץ הגדיר את העניין כ"נון אישיו" לחברה בסדר גודל כמו טבע. מניית טבע, שאיבדה ביומיים הקודמים בכ-5.5% מערכה, איבדה עוד 2% ל-27.8 דולר.

ספקית הכרטיסים החכמים סופרקום עלתה ב-2.9% ל-2.5 דולרים לאחר שזכתה להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות סי.אי אונטרברג. אחת ממתחרותיה, און טראק, ישראלית גם היא, ירדה ב-2% ל-12 דולר, למרות שדיווחה על הזמנת המשך של 1,500 מסופים לקריאת כרטיסי תשלום מרשת מזנונים בפולין. בית ההשקעות דאטון, אשר מעניק לחברות סיקור תמורת תשלום, העלה את מחיר היעד לאון טראק מ-12 ל-15 דולר, והותיר המלצת "קנייה" למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully