וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכמים הקואליציוניים נחתמים הערב

6.1.2005 / 19:00

הליכוד ויהדות התורה חתמו על ההסכם בלשכת רה"מ בת"א. ההסכם עם העבודה צפוי להיחתם ב-21:00. שרון מקווה להציג ביום שני הקרוב בכנסת את הממשלה החדשה

חברי צוות המשא ומתן של יהדות התורה חתמו בלשכת ראש הממשלה בקרייה בתל אביב על ההסכם הקואליציוני מול הליכוד. החתימה התאפשרה לאחר שהסתיימה עבודת ניסוח ההסכם בין הצדדים, עליה עמלו צוותי המשא ומתן במהלך היום. כך דווח בגלי צה"ל. בחדשות ערוץ 10 דווח כי בשעה 21:00 צפוי להיחתם ההסכם בין הליכוד לעבודה.

כתבת "הארץ", מזל מועלם, מוסיפה:

ראש הממשלה, אריאל שרון, מתכנן להציג את הרכב הממשלה החדשה לאישור הכנסת ביום שני. הממשלה החדשה תוביל את ביצוע תוכנית ההתנתקות.

סיעת יהדות התורה הודיעה אתמול כי תצטרף לקואליציה, בעקבות אישור הרב שלום אליישיב, מנהיג הפלג הליטאי. בכך, נסללה הדרך לממשלה חדשה בשיתוף הליכוד והעבודה ובתמיכת יהדות התורה. הרב אליישיב החליט על כניסה לקואליציה לתקופת ניסיון של שלושה חודשים, שבמהלכם לא תקבל הסיעה תפקידים בממשלה. ואולם, כבר אתמול הודיעו חלק מחברי הסיעה כי הם מתכוונים לקבל תפקידים.

שרון הביע אתמול, בנאום בפני צירי ועידת הליכוד בגני התערוכה בתל אביב, תקווה כי סיעת ש"ס, המתנגדת לתוכנית ההתנתקות, תצטרף גם היא לממשלה. "הגענו לסיכום חיובי עם סיעת יהדות התורה במחיר ויתורים שעשינו כדי להקים קואליציה רחבה", אמר שרון. לגבי הצטרפות ש"ס, אמר שרון: "לצערי המשא ומתן עם ש"ס לא הבשיל עדיין לכלל הסכם. הוא התנהל ברוח טובה ומתוך רצון טוב, ואני מקווה שאם הנסיבות באזור ישתנו ש"ס תצטרף... אני מאמין שכבר בשבוע הבא נציג בכנסת קואליציה חדשה". בלשכת שרון אמרו כי הם מקווים שלאחר הבחירות ברשות הפלסטינית תוכל ש"ס להצטרף.

ליצמן ימונה לראש ועדת הכספים, בניגוד לעמדת אליישיב

אלישיב החליט על תקופת ניסיון בגלל חשדנותו כלפי ראש הממשלה, אריאל שרון, והליכוד. הוא דורש משרון למלא שורת התחייבויות, בהן: הקצבת 290 מיליון שקל למגזר החרדי; התחייבות שלא לפגוע בחינוך העצמאי בניגוד להמלצות ועדת דוברת; ותקצוב שירותי דת.

אלישיב קבע, כי במהלך תקופה זו לא יקבלו חברי הסיעה תפקידים, אולם אתמול הודיע ח"כ יעקב ליצמן, כי יקבל את תפקיד ראש ועדת הכספים. ייתכן גם כי ח"כ מאיר פורוש ייתמנה לתפקיד סגן שר התחבורה. זאת, בניגוד לעמדת ח"כ אברהם רביץ, המסרב לקבלת תפקידים. מול ביתו של ליצמן, הנשמע להוראת האדמו"ר מגור, שהכריע כבר לפני שבוע בעד כניסה לקואליציה וקבלת תפקידים, התקיימו אתמול הפגנות של המתנגדים להתנתקות ולכניסה לקואליציה.

על פי ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה יוקצו 140 מיליון שקל לתקציב הישיבות הגבוהות והכוללים, ו-150 מיליון לגני ילדים, הסעות תלמידים, פנימיות, סמינרים, ביטוח תלמידים ותרבות יהודית - סך הכל 290 מיליון שקל. יבוטל הקיצוץ המיוחד בשיעור של 15% בתקציבים לגני הילדים שנעשה בתאריך 26.2.04.

כמו כן, בתחום שירותי הדת, תתקבל בתוך 75 יום החלטה לקביעת הדרך שבה יינתנו שירותי הדת בישראל, לרבות חקיקה ככל שתידרש. בתקופה שעד לתום 75 הימים, יתקיים שיתוף פעולה בכל הקשור לשירותי הדת ובכלל זה טיפול פרטני בשירותי דת ביישובים שבהם קיימות בעיות בתחום, התקצוב הדרוש ובניית מבני דת.

באשר לשמירת עצמאות החינוך החרדי, נקבע בהסכם, כי לא תהיה כל פגיעה בעצמאותו הפדגוגית, הארגונית והתקציבית של החינוך העצמאי. סוכם גם על שמירת הסטטוס-קוו בין החילונים לדתיים.

בקרב חמשת חברי סיעת יהדות התורה ניכר מתח רב. אתמול אמר רביץ, כי הוא מקווה שליצמן ופורוש לא יקחו תפקידים. "אנחנו נכנסים לממשלה לשלושה חודשים ולא לוקחים תפקידים. אם הממשלה תצליח במשך שלושה החודשים הללו לבצע את מה שסוכם בהסכם הקואליציוני נחשוב האם לקבל תפקידים. חברי הסיעה מתחייבים בהסכם הקואליציוני לתמוך בהחלטות הממשלה בכלל זה ההתנתקות.

שרון יחלק תפקידים לתומכיו

שרון צפוי לחלק ביום ראשון תפקידים גם בליכוד לחברי כנסת שתמכו בו. ככל הנראה ימונה ח"כ אברהם הירשזון לתפקיד שר התיירות ויפנה את מקומו כיו"ר ועדת הכספים לח"כ ליצמן. ח"כ רוני בראון או סגן שר הביטחון זאב בוים (אחד מהם) ימונה לתפקיד שר בלי תיק. ח"כ רוחמה אברהם תמונה ככל הנראה לתפקיד סגנית שר התמ"ת. תפקיד נוסף הוא סגן שר הפנים, בליכוד נפוצו שמועות כי ח"כ גילה גמליאל שהיתה ממובילי ההתנגדות להתנתקות ושוכנעה לתמוך בשרון, תמונה לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully