וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמינים שאפשר

רמי היפש

6.1.2005 / 11:24

עם הרבה אופטימיות, נבחרת הכדוריד תפתח הערב את הופעותיה במוקדמות אליפות אירופה בוינה מול אוסטריה (18:00)

ינואר 2002 אמור היה להחדיר את הכדוריד הישראלי לתודעת הכלל. נבחרת ישראל העפילה לראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה שנערכה בשוודיה ומצאה עצמה בין 16 הנבחרות הטובות ביבשת. ההפסדים באליפות היו צפויים, אבל ההופעות מול רוסיה ודנמרק גרמו לגאווה קטנה.

אבל ההצלחה היחסית לא שימשה כמנוף. להיפך, זה התחיל באי סדרים באיגוד שגרמו להתפטרותו של היו"ר הקודם, עמי פיינשטיין, שהחליט לעזוב לאוסטרליה. מישה לוין שותף למרות שלא היתה לו אזרחות מלאה (אז), האיגוד נקנס על ידי ההתאחדות האירופית, וקרנו של הכדוריד החל לשקוע.

האיסור לארח משחקים בינלאומיים החריף את המצב. באיגוד וויתרו על השתתפותה של הנבחרת במוקדמות אליפות אירופה ב-2003 והמועדונים התקשו לעמוד בהוצאות הכבדות של המשחקים בחו"ל ורובן ויתרו על המאמץ. למעשה, מכבי ראשל"צ היתה הקבוצה היחידה ששיחקה השנה באירופה.

הרבה בזכות הליגה התחרותית

ולמרות כל זה, בנבחרת ישראל של היום מנסים לשמור על אופטימיות לקראת טורניר מוקדמות אליפות אירופה. טורניר שיחל היום בוינה נגד הנבחרת האוסטרית, וימשיך במשחקי בית וחוץ גם מול פינלנד ולטוויה. ארבע הנבחרות ברמה מקצועית שווה ובישראל בונים גם על השקט של השנה האחרונה. אם בקמפיינים קודמים היו השחקנים מביאים עימם בגדים דהויים מהבית, הרי שהפעם הכל מסופק בזמן.

האופטימיות, שהגיעה עד להצהרה של המאמן, שלמה הופמן, שהנבחרת "רואה כמטרה את אליפות העולם ב-2007 ומשם אפשר להעפיל לבייג'ין", מקורה בשינוי שחל בליגה. העובדה שארבע קבוצות - אס"א תל אביב, הפועל ראשל"צ, מכבי ראשל"צ ונס ציונה - מציגות רמה תחרותית, מעלה את האטרקטיוויות של הענף.

האופטימיות נגזרת גם מסגל הנבחרת. שכבה של ותיקים כמו הקפטן עידן מיימון(לו חסרים 42 שערים כדי להגיע ל-500), ארז פפו, שחר הבר, ליאור לבר ושימי ז'אן. דור ביניים מצומצם כמו יואב נאמן ואפי רוזנברג והרבה צעירים מבטיחים: דני מירקוס, חן פומרנץ ואבישי סמולר, כוכבי העתיד של הכדוריד, וכבר עתה שחקני ליגה מובילים. השכבות מסתדרות בינהן. "אין שוב הבדל ביני לבין הצעירים למרות 12 שנות הבדל בגיל. הכל נדבק", מצהיר מיימון. החל מהיום תעמוד האופטימיות במבחן המציאות.

בונים על הנסיון בשער

בשנים האחרונות צמחו פה מספר שחקני כדוריד, בעיקר בכנפיים, אבל שוער הוא עדיין מצרך נדיר. שלושה שוערים לנבחרת, אבל הצעיר שבהם, צבי גרוס בן ה-27 כלל לא אמור לשחק. הנטל יפול על מישה לוין (37) וליאוניד דורושנקו (40), שניהם מאס"א תל אביב. לוין נחשב לשוער הטוב בארץ, דורושנקו למפחיד שבהם, אבל הגב מונע ממנו לעשות דברים שפעם היו בגדר מובן מאליו. בשנים הקרובות לא נראה שינוי בשער, אבל בכדוריד לא מודאגים. נבחרת רוסיה זכתה בארד באתונה כשבשערה עומד אנדריי לברוב בן ה-42. ללוין ודורושנקו יש עוד כמה שנים.

לוח המשחקים

6.1 אוסטריה - ישראל
9.1 ישאל - אוסטריה
12.1 ישראל - לאטביה
16.1 לאטביה - ישראל
19.1 ישראל - פינלנד
23.1 פינלנד - ישראל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully