וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלנכוליה נערתי

ענת אור

10.1.2005 / 11:00

הנעורים הם לא מה שהיה פעם, 16 המתוק הפך ל-16 המבולבל והמדכדך. עכשיו גם האופנה הופכת לכזו - תראו את הצילומים בהפקת האופנה הבריטית

"תביאי לי פרחים מתים". זו הכותרת להפקת האופנה של הצלם ניק היימס שהופיעה במגזין הבריטי i-D . מלבד הכותרת יש רק תמונות, ללא מילת הסבר נוספת. הנערה המצולמת, שנקראת עדינה מגלמת נעורים חסרי שמחת חיים, בדומה לנערות רבות מהתרבות הפופולרית כמו קלייר מ"עמוק באדמה" או כריסטינה ריצ'י.

רמזים מוקדמים לאופנה זו אפשר היה למצוא בתוכנית הטלוויזיה "באפי ציידת הערפדים". נערה כבדת ראש שנאלצת בכל פרק להציל את העולם ממפלצות. נערות שחיות בריק נפשי ראינו בסרטים כמו "העולם שבפנים", של מייקל וינטרבוטום ו"ברוכים הבאים לבית הבובות" של טוד סולונדז. קלייר פישר מ"עמוק באדמה" היא דוגמה בולטת של הנעורים המיוסרים – לא עוד סוויט סיקסטין של הדורות הקודמים והסיפורים על כך שהנעורים הם התקופה הכי יפה בחיים. גם דמותה של אליזבת וורצל המגולמת על ידי כריסטינה ריצ'י (שאף אחד מעולם לא חשד בה שהיא נערה עליזה) בגירסה המצולמת ל"דור הפרוזק" שייכת לאותו סוג בדיוק. נערה נורמטיבית לכאורה, שבפנים ממש ממש רע לה והיא הורגת את עצמה בעקביות על ידי שתייה, סמים ומחשבות חידלון.

בהפקת האופנה המקסימה הזו, משוטטת הנערה הבריטית בכל מיני מקומות "ליד הבית". יש בהם צמחייה וטבע, אבל אפילו הטבע מדכא, וגורם לנו רצון לברוח ממנו. פרחים אין שם, אבל אפשר לדמיין שבצנצנת בסלון ביתה של הנערה, סדרה אמה הנורמטיבית פרחים באגרטל, כאילו מדובר "בבית טוב" למרות שהנערה נראית כאילו אין לה סיבה לחיות.

דוגמנית עם שריטה

את הסטיילינג קשה להסביר. מצד אחד עדינה לבושה בקפידה, מצד שני, ברור שאין לה שום עניין למצוא חן בעיני מישהו. הבגדים לא מתכחשים למבנה גופה הנשי אבל בה בעת הם יוניסקס. שילוב הפריטים הוא של ילדה טובה כל-אמריקאית, אפילו חננית (קלווין קליין, טומי הילפיגר, ג'יל סנדר), שברור שיש לה שריטה, שהיא לא מנסה להסתיר (פריטי יד שנייה, גרביים מ"ברברי" ושלייקס).

חשבתי שפיצחתי את הסוד של המראה הפשוט כל כך אבל מתוחכם בנעליים הלבנות שנותנות איזה טוויסט מאד לא עירוני, אבל התברר לי שהסוד הוא במבט. אם האחיות פיק, למשל, היו לובשות את הבגדים האלה זה לא היה עובד בכלל. דווקא בגיל ההתבגרות מתברר עד כמה הבעת פנים היא אביזר אופנתי. בגיל הזה, בנוסף לאקספרימנטים האופנתיים, קיים גם ניסיון למצוא את הבעת הפנים ההולמת אותך. תראו אותם מסתובבים עם פרצוף מסתורי ועגמומי במשך שבועיים, ואז מחליפים לזחוח ולגלגני. יש כאלה שהמלנכוליה הולמת אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully