וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ: יותר קסאמים, פחות הרוגים מפיגועים

6.1.2005 / 13:07

בדו"ח ל-2004 קובע הארגון כי חלה ירידה בפיגועי התאבדות, לעומת עלייה בירי קסאם, מרגמות ונשק קל. עלייה במעורבות איראן וחיזבאללה

השב"כ קובע, בדו"ח המסכם שלו לשנת 2004, כי בשנה החולפת חלה ירידה של ממש במספר פיגועי ההתאבדות, לעומת עלייה ניכרת בירי הקסאמים, המרגמות והירי מנשק קל. בדו"ח מצוין, כי הירידה במספר פיגועי ההתאבדות אינה מלמדת על ירידה במוטיבציה של הציבור הפלסטיני לתקוף את ישראל. המחברים ציינו, כי השנה היתה עלייה ניכרת בשימוש בנשים, בילדים ובתושבי מזרח ירושלים. כמו כן צוינה בדו"ח מעורבות גוברת של איראן ושל החיזבאללה בטרור הפלסטיני בשטחים.

מן הדו"ח עולה, כי אשתקד חלה ירידה של 45% בהרוגים מפיגועים – 117 השנה, לעומת 214 בשנה שעברה. לדברי השב"כ, הירידה בכמות הפיגועים נובעת מסיכול ושיבוש. השנה אירעו 15 פיגועי התאבדות המהווים 0.4% מכלל הפיגועים, והם גבו 55 הרוגים. השנה כאמור חלה עלייה בפיגועי הירי מכל הסוגים, אך למרות זאת חלה ירידה במספר ההרוגים מפיגועים כאלה. לא היה שינוי במספר ההתרעות מפני פיגועים, שהמשיך לעמוד על 40-50 ביום. לדברי השב"כ, סוכלו 159 פיגועים על סף ביצוע – מה שהשב"כ מכנה "סיכולי הדקה ה-90", שסוכלו לאחר שכבר יצאו לדרכם. כמו כן היו עוד סיכולים רבים בשלבי תכנון שונים. מחברי הדו"ח מציינים, כי מרחב החיץ ממשיך להוכיח יעילות בסיכול פיגועים מהשומרון.

בדו"ח מצוינת עלייה של ממש במספר ההרוגים בפיגועי הרג המוני שיצאו מעזה – 58 השנה לעומת 25 אשתקד. את העלייה מייחסים בשב"כ לשוני במתווה הפיגועים באזור עזה. ארגוני הטרור שמים דגש רב על הוצאה לפועל של פיגועים "איכותיים", המכוונים נגד כוחות הביטחון, כמו התקפות המנהרות, זאת לצד המשך ירי הקסאם, המרגמות והנשק הקל. ב-2004 שוגרו 1231 פצצות מרגמה. כמו כן שוגרו 309 רקטות קסאם לעומת 105 אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully