וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי והפועלים: מרבית האינדיקטורים תומכים במגמה חיובית השבוע בשוק המניות

שמוליק ינאי

7.1.2005 / 12:37

עם זאת חלוקים הבנקים הגדולים בשאלת המט"ח; בלאומי מעריכים כי הדולר ימשיך בסנטימנט השלילי בניגוד לשבוע החולף; בפועלים מעריכים כי התנודיות במסחר תגבר - ייתכן גם לצד התחזקות הדולר



שבוע פתיחת השנה החדשה סיפק חומר רב לספקולנטים ואנליסטים בנוגע לתחזיות על שוק ההון. מחזורי המסחר בבורסת ת"א הגיעו לממוצע של 870 מיליון שקל ליום, הממוצע השני בגובהו בהיסטוריית המסחר. המדדים שברו שיאים בתחילת השבוע, צללו מטה בהמשכו ותיקנו בסופו, וסיפקו כר נוח להשחזת עטים ולהשערות.



בלאומי מעריכים כי הקמת ממשלת אחדות ובחירתו הצפויה של אבו-מאזן מחזקות את המומנטום המדיני ומספקות סיבות לאופטימיות למשקיעים בשוק ההון. לאחר שיירגע האפקט המדיני נצפה להשפעה גדולה יותר של מגמת המסחר בארה"ב על המדדים בת"א. היקפי המסחר הגבוהים מלמדים כנראה, כך סבורים בלאומי, על כניסה של "כסף חדש" ומעורבות גבוהה יותר של משקיעים זרים וציבור.



בבנק הפועלים מדויקים יותר וטוענים כי מרבית האינדיקטורים תומכים במגמה חיובית בשוק המניות, לפחות בטווח הקצר: ריבית אלטרנטיווית נמוכה מאי פעם (אשר ייתכן ותרד עוד), אינדיקטורים כלכליים טובים הן ברמת המאקרו והן ברמת המיקרו (רווחיות חברות), אטרקטיוויות יחסית של המכפילים בארץ לעומת שוקי מניות בחו"ל, שקט יחסי בגזרה הפוליטית ופוטנציאל להנעת התהליך המדיני.



לעומת שוק המניות, לגבי שוק המט"ח תמימות הדעים בין הבנקים פחות מובהקת. בפועלים הסתפקו בהערכה זהירה כי בשבוע הקרוב תגבר התנודיות במסחר בשקל, במקביל להתפתחות המסחר בשוק המט"ח הבינלאומי. בפועלים מציינים את התחזקותו המפתיעה של הדולר בתחילת 2005 ואת הפיחות בשער השקל מול הדולר אולם לא גוזרים מכך מסקנה כלשהי.



בלאומי לעומת זאת מעריכים באופן ברור כי שינוי המגמה בשערו של הדולר במהלך השבוע האחרון אינו מעיד על שינוי כיוון וכי הסנטימנט השלילי במטבע האמריקאי צפוי להימשך אל מול המטבעות העיקריים בעולם כמו גם אל מול השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully