וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים בוול סטריט

עומרי כהן

7.1.2005 / 23:41

העליות - על רקע נתוני תעסוקה דו-חודשיים טובים מהצפוי. צ'ק פוינט עולה 0.7% לאחר שאיבדה אמש 4%

בבורסות של וול סטריט נפתח יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים, על רקע נתוני תעסוקה דו-חודשיים טובים מהצפוי. מדד נאסד"ק מוסיף 0.4% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.1%. בקרב המניות הישראליות עולה ווקלטק ב-4.7%. צ'ק פוינט מוסיפה 0.7% ומרקורי עולה ב-1.1%.

סקירת טרום מסחר

נתוני התעסוקה שיפורסמו היום בארה"ב עשויים לקבוע את מגמת המסחר ביומו האחרון של השבוע בוול סטריט, בו שלט עד כה הסנטימנט השלילי. החוזים העתידיים מצביעים לפי שעה על פתיחה מעורבת במדדים המובילים, אולם כל זה עשוי להשתנות לאחר פרסום הנתונים.

כשעה לפני פתיחת המסחר יפורסם בוושינגטון מספר המשרות החדשות שנוספו למשק האמריקאי בחודש דצמבר. סקר שנערך בין כלכלנים בכירים בוול סטריט מצביע בממוצע על תוספת של 175 אלף משרות חדשות, לאחר האכזבה שנרשמה בשווקים מגידול נמוך מהצפוי של 112 אלף משרות בלבד, שנרשם בנובמבר. שיעור הבלתי מועסקים במשק האמריקאי נשאר על-פי תחזיות הכלכלנים ללא שינוי בחודש דצמבר, ברמה של 5.4%.

כזכור, בחודש אוקטובר נרשם הגידול החד ביותר במספר המשרות החדשות שנוספו בארה"ב ונתון זה הפיח במשקיעים תקוות רבות כי מגמה זו תלך ותתחזק. אולם בנובמבר הופתעו כאמור המשקיעים לרעה והתקוות לשוק תעסוקה אמריקאי חזק יותר התעמעמו במקצת. לפיכך, הנתונים שיפורסמו היום עשויים להצביע על כיוונו של המשק האמריקאי בתקופה הקרובה ועל הסיכויים לצמיחתו.

אתמול סיימו המדדים המובילים את המסחר במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק איבד 0.1% נוספים והשלים ירידה של קצת יותר מ-4% בחמישה ימי מסחר שליליים רצופים. מנגד, הוסיף מדד דאו ג'ונס 0.2% לאחר 6 ימים של ירידות שערים, בהם איבד כ-2% מערכו.

במחירי הנפט הגולמי נרשמות היום ירידות קלות, לאחר שאתמול זינק מחירה של חבית נפט גולמי בכ-5% ל-45.56 דולר לחבית, בתגובה לאיתותים שתרמו שרי הנפט של קטאר ואירן, בנוגע להפחתה נוספת של קצב שאיבת הנפט. השר הקטארי ציין כי לדעתו מסופקות לשוקי הנפט מדי יום 1.5 מיליון חביות יותר מהדרוש. השר האירני טען כי אופ"ק צריכה לשקול קיצוץ המכסות, כדי לשמור שמחיר הנפט לא ייפול אל מתחת ל-40 דולר לחבית. במסגרת המסחר האלקטרוני יורד היום מחירה של חבית נפט גולמי ב-17 סנט ל-45.39 דולר.

בקרב המניות הישראליות עשויה צ'ק פוינט להמשיך ולרכז עניין בקרב המשקיעים, לאחר שאתמול איבדה 4% למחיר של 23.2 דולר, בתגובה להמלצה שלילית מבנק ההשקעות מורגן סטנלי והשלימה ירידה של 6.5% בשלושה ימים. האנליסט פיטר קופר העניק למניה המלצה של "תשואת חסר" (המשולה להמלצת "מכירה") ומחיר יעד של 17 דולר והסביר כי צ'ק פוינט מתמקדת בשווקים בהם שיעורי הצמיחה נמוכים יחסית, והדבר עשויה לפגוע בתוצאותיה בעתיד הקרוב.

האנליסט ניל הרמן מבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, העריך כי מרקורי עמדה ברבעון הרביעי בתחזיותיה המוקדמות, בעזרת גידול חד בהכנסה הממוצעת מעסקה, והעלה את מחיר היעד למנייה מ-39 דולר ל-45 דולר, אולם הותיר לה המלצה של "תשואת שוק" בלבד. במרקורי נמשכו אתמול מימושי הרווחים. המניה איבדה 2.7% ל-41.5 דולר נוספים השלימה ירידה של כ-9% בארבעה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully