וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חומוס סעיד - כבר לא מה שהיה

30.6.2015 / 11:20

המונה מצפין לעכו, ואחרי נהיגה ממושכת ושעות של ציפייה הוא נאלץ להודיע בתדהמה - אין יותר חומוס מדהים בעכו. מה קרה לחומוס סעיד?

חומוס סעיד. קובי רובין
מאיפה הגיעו המים לתוך הקערה? חומוס סעיד/קובי רובין

מאז ומתמיד כל טיול צפונה לכיוון החוף, היה עובר דרך העיר העתיקה בעכו. הכיוון הכללי היה תמיד מנה מוגדלת אצל סעיד, מעבר למחיר הזול של המנה, הטעם המעולה היה מובטח.

אצל סעיד תמיד ידעת שתצא שבע, המקום הראשון שהמציא את המושג "לסגור פינה", לא חסך בחומר גלם ופינק כל אכלן בעוד מנה ללא תוספת תשלום. מאז ועד היום אני מקפיד לחפש חומוסיות עם סגירת פינה מובטחת.

לעכו הגעתי עם תיירים, עם המזל שלי התיירים האלו היו חובבי משחקי הכס. כל הדרך לצפון הם תיכננו להגיע לעכו, הלהיבה אותן ההזדמנות להגיע לעיר עתיקה אמיתית ומתפקדת. אני גם התלהבתי איתם, מסיבה אחרת לגמרי, ידעתי שאני הולך לאכול אצל סעיד. באותו יום התחמקתי מארוחת הבוקר, תדלקתי בשלוש כוסות קפה, כל פעם הוספתי עוד קצת סוכר, הייתי חייב להישאר ערני עד החומוס של סעיד. בזמן שהתיירים ניהלו איתי שיחות, אני התווכחתי עם עצמי במקביל, מאיזה כיוון אני מתחיל לנגב את המנה.

חומוס סעיד. קובי רובין
סעיד/קובי רובין
התייחסתי אל המזלג כמו אל סכין ניתוחים, עדיין לא רציתי לאבד אמונה בחומוס של סעיד

היה יום חול של אמצע שבוע, צילמתי את הלקוחות על רקע כל קיר לבנים, הסכמנו ביחד שעכו הייתה בקלות לשמש רקע לעלילה של משחקי הכס, המשכנו אל תוך העיר, לא בדיוק נקי בתוך העיר העתיקה, לא בדיוק נראה שלמישהו באמת אכפת, אבל אני הייתי נעול מטרה לכיוון החומוס.

אז נכון שהרמתי לעצמי את רמת הציפיות, אבל עדיין מדובר על החומוס של סעיד. כמו שאני לא מצפה שאבו חסן פתאום יוריד את הרמה כי בא לו, חמסה חמסה חמסה שום בצל. נכנסתי אל המקום אל תוך המולה של לקוחות זוללים. התיישבנו והזמנו שלוש מנות זהות של חומוס פול. ללא היסוס הגיע אל השולחן קנקן מים קרים עם כוסות, אחרי דקה של המתנה נחתו על השולחן שלוש המנות, הייתי רעב מאוד, אבל עצרתי את עצמי לצלם.

בזווית העין הסתכלתי על המנה, לא דרך המסך, בצידי החומוס היו מים עם שמן, לא לזה ציפיתי, למה החומוס שלי מלא במים? אפילו אם בישלתם את הפול עם מים, גם את הגרגירים, אין סיבה שיופיעו מים במנה, הרי ברור לי שברגע שאגע המים יכנסו אל תוך החומוס. התיירים שאתי לא הבינו על מה אני בדיוק מסתכל שוב ושוב, בשבילם זאת רק עוד חומוסייה במהלך הטיול, לקחתי את המזלג וניווטתי לכיוון החומוס בעדינות, התייחסתי אל המזלג כמו אל סכין ניתוחים, עדיין לא רציתי לאבד אמונה בחומוס של סעיד.

כמו ילד קטן שמכוון את ההורים שלו בחנות מכולת למדף של המתוקים, ניווטתי לכיוון החומוס, רציתי לראות שהטעם לא השתנה. האכזבה הייתה קשה ביותר, החומוס של סעיד הוא כבר לא אותו דבר. זה הפך לחומוס סתם, חסר כל אופי או ברק, הוא אפילו לא דומה לחומוס סעיד של פעם, אלא סתם חומוס. הפול בהתאם היה פול מים פשוט, הגרגירים היו בהתאם, גרגירי מים, המשכתי לשחק עם המנה, מזיז את המזלג, מתחמק מהמים ששטו להם לכל עבר. סירבתי להמשיך לנסות ולאכול, ואני מודיע בצער, זה כבר לא מה שהיה.

סעיד. העיר העתיקה עכו. 04-9913945. שעות פתיחה: א'-ו' 06:00-14:30. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully